Is het heel erg als je auto meer dan 2ton heeft gelopen?

Het gaat om een opel corsa ... Hij is kwa uiterlijk in perfecte staat en zijn eerste eigen naar was een oude man daarna kocht een vriend hem over die heeft daar vrij weinig in gereden (hij heeft hem net een jaartje gehad) en is er ook zuinig mee omgegaan.
Hij is niet rot en niks is er mis mee (ik heb hem weer over gekocht voor heeeel goedkoop.)
En hij is een half jaar geleden voor 564 euro gemaakt.
Nu krijg ik van ouders en vrienden commentaar over het feit dat hij meer dan 2ton heeft gelopen, maar is het echt zoooo erg?

Ik bedoel er zijn ook vrienden die een auto kochten die minder dan de helft hebben gelopen en nog voor honderden euro's gemaakt moesten worden achteraf...
Is het niet gewoon ook een kwestie van geluk hebben?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Mijn Volvo heeft al bijna 3 ton op de teller! Ik rij er al ruim 7 jaar mee, en hij gaat steeds voor zijn beurtjes naar de garage. Hij rijdt nog 100% en in duitsland ga ik nog met gemak over de 200km/h, geen centje pijn! Het gaat erom of de auto goed is onderhouden! Als jij er normaal mee omgaat kun je er nog best veel plezier van hebben. En een beetje geluk hebben natuurlijk want zelfs de duurste auto die net is afgeleverd kan kapot

Tegenwoordig moeten auto's dat best kunnen hebben. Het is wel zo dat wanneer je hem in wil ruilen je er steeds minder voor krijgt. Aan de andere kant is het ook zo dat wanneer ie goed is en hij bevalt nog best je niet voordeliger kan rijden

Je rijdt er sowieso goedkoop mee tot de eerste-de-beste-dure reparatie. En als je geluk hebt, komt die pas bij 300.000 kilometer. Vaak is het de aandrijfriem die iedere 120.000km of 5 jaar vervangen moet worden... Een diesel kan zeker 2ton lopen, maar benzine tegenwoordig vaak ook. Dat je ouders denken dat het niet kan, is omdat dat vroeger inderdaad een beetje veel was.

Van een oud mannetje en een vriend die weinig heeft gereden. Hoe komt die auto dan aan 2 ton? Belangrijk is te weten HOE die 2 ton zijn gereden en wat de auto kost. Zijn het snelweg Km dan is 2 ton wel te doen, is het stadskilometers dan is er veel meer slijtage. Het is niet alleen 2 ton op de motor maar op de hele auto. Het is puur prijs kwaliteit verhouding. En wat ga je er zelf mee doen? Als de auto verder mooi geprijsd is kan 2 ton best. Als je er niet zelf enorm veel mee gaat rijden kan hij nog wel even mee. Besef dat je wat meer onderhoud kan hebben.

De motoren kunnen de kilometers wel aan dus daar ligt het niet aan ,maar er komt meer bij kijken als de auto veel kilometers gereden heeft drie ton of meer.Zoals ophanging ,dempers.aandrijfassen etc etc. Deze corsa gewoon houden en laat de mensen maar kletsen.kijk maar eens wie het laatst lacht

Welnee, als je auto technisch maar goed in orde is. Me man onderhoudt ons beide auto's een Ford Sierra uit 1988 en een Ford Escort 1988. De Sierra ziet er uit of deze net uit de showroom komt. De kilometer stand heeft allang al 2 ton gelopen.

Auto's die goed zijn onderhouden en GEBRUIKT kunnen met gemak 2a300.000Km maken. Iets waar je weinig grip op hebt is de roest die hier en daar optreedt. Elke type auto heeft zo zijn zwakke plekken.Deze platsen moet je goed in de gaten houden en zonodig laten behandelen.

Ikzelf heb vaak vanuit mijn werk te maken met motoren die veel uren/kilometeres maken. Dit geldt voor zowel automotoren tot en met grote industrie motoren (2000 pk en meer en 7000 draaiuren per jaar) 200000 km op de teller hoeft geen probleem te zijn mits je de motor goed onderhoud. Zaken als flushen, en de correcte olie gebruiken kan al veel ellende besparen. Maar er is meer mogelijk. Ook het goed onderhouden van de ophanging e.d. (dus goed en juist blijven smeren) houdt slijtage minimaal en zorgt voor een lange levensduur. Veelal is goed onderhoud de sleutel tot een lange levensduur. Daarnaast het gebruik van het voertuig natuurlijk. Een normale rijstijl zal minder slijtage veroorzaken dan een zeer sportieve rijstijl. Succes

Het slaat in elk geval nergens op hem weg te doen _omdat_ ouders/vrienden roepen dat 200.000 wel veel is (of dat nu veel is of niet). Da's toch geen reden om 'm weg te doen?? Zou helemaal nergens op slaan. Ok, stel de motor begeeft 't plots, of bij de volgende APK constateren ze dat de APK 800 moet gaan kosten. Kijk, _dan_ kan je overwegen een andere auto te nemen. Maar zo lang je in zo'n heeeel goedkoop aangeschafde auto rijdt zonder problemen, slaat 't werkelijk helemaal nergens op om 'm maar in te ruilen. Wanneer het einde komt, is vantevoren toch nooit te voorspellen. Als je bij 100.000 km. zonder olie in het motorblok komt te staan of de motor gaat stuk omdat de distributie-riem 't begaf, is 't eveneens einde oefening. Als je op tijd de olie bijvult (bijv. elke 3 tankbeurten even controleren) en de distributie-riem vervangt (misschien bij de 240.000 km.) en verder geen scheurder bent, haalt ie misschien makkelijk de 300.000 of meer. Wel DIRECT motor uit (wel direct (weer) op contact houden/zetten als je besluit tijdens 't rijden de motor uit te doen) en stoppen als je een rood olie/temperatuurlampje ziet - _NIET_ doorrijden naar huis of naar de volgende P omdat dat toch vlakbij is: iets wat veel mensen toch " automatisch" doen. Nee, _direct_ stoppen in de berm of met 2 wielen op de vluchtstrook (en 2 wielen er op; soms is de berm erg drassig). Dan kan gewoon op tijd de radiator/radiatorsensor/waterpomp/waterslang/expansievatdop/etc. vervangen worden en kan je weer '50.000 km.' verder. Naarmate de auto ouder is raad ik wel aan om lid van de ANWB te worden. Die komen ook op zondag om 02.00 als je elektrische raam bijv. niet meer dicht wil, om maar iets te noemen. Een oude auto rijden + ANWB-lidmaatschap nemen en goed op olie e.d. letten is waarschijnlijk een stuk goedkoper dan een bijv. een nieuwe auto kopen (die gigantisch veel last heeft van afschrijving). Maar ook bij een moderne auto zou ik een ANWB-lidmaatschap nemen: ook met een moderne auto kan je makkelijk pech krijgen. (Accu leeg, probleem met de startblokkering, benzine per ongeluk op, sleutel in de auto gedaan en de deur dicht, lekke band en je krijgt 't wiel niet los, verkeerde brandstof getankt, andere elektrische problemen komen ook regelmatig voor bij moderne auto's, etc. etc. etc.) Toegevoegd na 6 minuten: 12 jaar oud is trouwens niet zo oud. Mijn auto's zijn bijelkaar zo'n 40 jaar oud. Ik heb gem. wellicht meer reparatiekosten, maar de lage afschrijving maakt dat wel goed.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100