Waarom rijden de meeste Duitsers in van die grote duurdere auto's ?

Het viel mij afgelopen week tijdens vakantie in Duitsland weer op, de meesten rijden AUDI, BMW en Mercedes. Voor ons toch de wat duurdere auto's

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
6.6K

Antwoorden (9)

1) De autobelasting is heel anders ingedeeld; De belastingen op grotere autos is relatief veel lager dan in Nederland

2) In duitsland zijn de afstanden veel groter. Vrienden van mij werken als vertegenwoordiger, en beslaan een gebied van 500*500 km. Die rijden op een dag zo even 1000km. Als je dat in je fiat panda doet, is het echt vervelend.

Nederlanders vinden 20minuten rijden het maximum voor een commute. In Duitsland idat meer.

3) Verder mag je in Duitsland harder rijden. Om stabiel & veilig met 180kpu over de snelweg te suizen heb je een wat zwaardere auto nodig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zijn allen Duitse merken. Doordat ze ook in Duitsland verkocht worden, hoeft er geen invoerbelasting over betaald te worden.
En dat scheelt toch aanzienlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de Duitsers meer belang hechten aan de status van een auto, Nederlanders wat minder en Fransen nog minder bijvoorbeeld...
Hecht je er meer aan, dan moet dat ook groter en sneller zijn dan de buurman... Tel daarbij op dat de snelheid nog steeds niet gelimiteerd is en dat de snelwegen beter zijn dan in Nederland...

Vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beter dan in nederland, haha je bent zeker nog nooit over de grens geweest..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha inderdaad. Die snelwegen daar zijn gewoon spoorwegen met beton ertussen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook :()
Het zijn voornamelijk de Duitse auto's die 2 keer minder over de kop gaan in prijs. Er zit geen importeur tussen en er zit ook een veel lagere vorm van BPM op. Dat scheelt al gauw een 30% op bijv. een Mercedes...

Zelfs als je een nieuwe auto vanuit Duitsland zelf importeert ben je globaal 15% goedkoper uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor Nederlandse begrippen is een Duitse auto goedkoop. Ik heb Duitse collega's, die een leuke BMW rijden, en dan vertellen: "Ja, aber das ist das kleinste Modell, das ist nicht so teuer". Hier betaal je je scheel voor een nieuwe kleine BMW. Neem liever een tweede hands Scénic.

Ons bedrijf had een paar jaar terug een ander leuk idee: Iedereen met een leasewagen kon alleen nog in een Audi rijden, in heel Europa een mooie deal gemaakt. Met onze bijtellingsregeling werd dat zo duur, dat ze er gelijk mee gestopt zijn, want zelfs de kleinste Audi kost meer aan bijtelling dan sommige vertegenwoordigers als salaris kregen (als het ware).

Ook de benzine is in het buitenland goedkoper, om een of andere reden is in Nederland alleen de supermarkt goedkoper dan in de landen om ons heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Diesel inderdaad niet, en LPG denk ik ook niet. Uit eten is niet alleen goedkoper in DE, maar ook nog eens veel lekkerder en beter.
Dat zijn eigenlijk hun wilde haren die je ziet. Duitsers zijn erg gedisciplineerd en nogal strak in de manier waarop ze zich opstellen. De enige manier dat ze zeg maar een beetje uit de band springen is met hun auto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Maxima;

Wat ook een grote rol speelt is dat Duitschers voor hun woon/werkverkeer €0,30 per kilometer van de belasting mogen aftrekken, waardoor het kiezen van een grotere (toch al minder dure) auto voor velen een stuk interessanter wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel, Duitsers zijn helemaal gek op auto's.

Niets meer niets minder.

Dankzij de Duitse markt zijn er in Italie allerlei fabriekjes ontstaan die bijzondere auto's konden bouwen. Voor bijna alle producenten van bijzondere auto's is de Duitse markt van levensbelang, samen met de Amerikaanse, en tegenwoordig nog wat nieuwe markten als Rusland etc. Maar dat is een Bling Bling markt zonder echte liefde voor techniek.

Nederlanders hebben in principe niets met auto's. Dat zie je aan de waardeloze autoprogramma's en magazines. Niets kan zich hier meten met wat er in Duitsland, Italie, Frankrijk, Engeland en Amerika bijv. gemaakt wordt.

En dan de autoindustrie hier, een drama!!! Wat is er hier nu ooit gemaakt? De Volvo 340, het Dafje, de Volvo 480 en nog wat van die hondehokken (een uitzondering als de Spyker daargelaten).

Ja, Duitsers zijn misschien stug enzo maar gek op auto's zijn ze daar allemaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de autobelasting in Duitsland goedkoper is en omdat de Duitsers rijker zijn.