Onze auto heeft twee raampjes in het dak, die niet openkunnen. Wat hebben die voor nut? Ik zie alleen nadelen eigenlijk, zoals zoninval.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Hallo Maeve,

Echt nut heeft het niet, het is meer een modetrend van tegenwoordig.
Je ziet het nu veel bij Peugeots,Opels ,Mercedes etc.
Bij de auto's die ik ken met deze daken, kun je het glazen dak ook afsluiten zodat je geen zoninval meer hebt.
Verder geeft het wel ruimtelijk effect in de auto.

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ruimtelijk effect. Dat heeft zeker wel enig nut +1

Andere antwoorden (7)

het is in elk geval lekker licht in de auto (vooral bij bewolkt weer)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker licht en makkelijk als je als eerste voor het stoplicht staat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry mijn vrouw zegt dat het een verkeerslicht is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nut van glas is niet ventilatie daarvoor kun je ook met roosters volstaan. In de zomer zal het snel te heet worden dus das een nadeel (wat je met de airco kunt opvangen) in de winter met een bleek zonnetje kan deze de auto verwarmen en heb je meer licht. Ook kun je wanneer je net een bank hebt overvallen beter zien of ja vanuit de lucht door een heli wordt gevolgd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, het Laatste is het belangrijkst. :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
das de reden voor mij geweest om er een(paar)te huhm ''kopen''..... ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:}
je hebt meer licht in de auto, maar je kan het ook met verduistering folie bedekken als je er hinder van hebt.. misschien een oplossing
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het algemeen zijn deze panoramadaken optioneel.
Als je een nieuwe auto koopt, wil je zelf een panoramadak of niet, dus de keuze is aan jezelf. Sommige mensen voelen zich vrijer in zo'n auto, anderen voelen zich meer afgeleid. De meningen zij er over verdeeld.
jc54
13 jaar geleden
Wat jij als nadeel ziet, ziet een ander als voordeel en is daar zelfs bereid meer geld voor te betalen. Behalve meer licht en ruimte, geeft het een auto ook van aparts, afwijkend van de massa. Een verkoopargument dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook zo'n soort auto (ford windstar), maar daar heb ik een schuifklep in zitten, waarmee ik de dakramen kan bedekken en dan geen last meer heb van invallend zonlicht of bij nacht overflitsende lantarens, dat zal toch in jouw auto ook wel aanwezig zijn ?? Normaal overdag is het ideaal, geeft veel meer licht en een gevoel van vrijheid, plus (als je door Amsterdam rijd) kunnen je bijrijders van alle mooie gevels genieten, zonder met gevaar van leven, uit het raam te hoeven bengelen.