Wat zijn de gevolgen van een piepende V-snaar in een auto?

Ik bedoel wanneer je die niet direct laat repareren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
25.8K

Het beste antwoord

als hij piept of jengelt s,morgens is het vocht.een klein pufje siliconespray en het stopt.tip van mijn broer die is automonteur.anders even naar de garage.als je batterij lampje blijft branden.winter klaar..en karren maar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Versnelde slijtage kan het gevolg zijn. Dynamo iets losschroeven, V-snaar strak aanduwen en dan weer vastschroeven helpt meestal wel, op z'n minst voor even.
Een gebroken V-snaar heeft tot gevolg dat de accu niet meer oplaadt. Dan kun je maar beter snel een garage opzoeken (of zelf een nieuwe V-snaar kopen en monteren).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de snaar heeft dan niet genoeg grip (het slippen maakt dat geluid) en kan niet zo goed aandrijven.

http://nl.wikipedia.org/wiki/V-snaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het alleen bij de koude start is en het is na een paar km rijden voorbij dan heeft het geen gevolgen! En kun je gerust je weg vervolgen. Blijft de snaar piepen zou ik hem voor nood stellen en snel vervangen.

Als hij blijft piepen betekent dus dat hij slipt en minder grip heeft. door slijtage
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De krukas draagt er zorg voor dat de V snaar of
getande riem de waterpomp en de dynamo laat draaien.
(op de dynamo kan zelfs een stuurbekrachtigerpomp zitten) De snaar kan versleten zijn en slippen, maar het kan ook de dynamo of waterpomp zijn die niet meer lekker draait. Serieuze zaak om alledrie aan een grondig onderzoek te onderwerpen.
Met een gebroken snaar kunt u niet meer verder rijden ivm koeling en spanningverlies.
Met een gebroken distributiesnaar (uitwendig) of een distributieketting(inwendig) bent u verder van huis.
Na demontage van de V snaar kunt u het beste even aan de poelie,s draaien van de waterpomp en de dynamo.
Doet u het vervangen niet zelf, vraag er om in de garage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een distributie riem heeft hier niets mee te maken....Als die slipt (kan alleen als de vertanding in die distributie riem niet meer goed is) of breekt ben je al te laat.
de boel moet strakker worden gezet dan ben je van dat zingen af .
dat geeft alleen maar meer slijtage .
als hij weer begint te piepen neem dan een schoolkrijtje en krijt wat op de v-snaar dan heft hij meer grip en zal niet snel meer piepen.