Hoeveel liter LPG zou een ietwat oudere bestelwagen ongeveer verbruiken per 100 km?

Ik overweeg de aankoop van een tweedehands bestelwagentje op LPG waarvan ik niet weet hoeveel het verbruikt. Maar misschien weet iemand tussen welke minima en maxima dat ongeveer zou kunnen schommelen, zodat ik me toch enigszins een idee kan vormen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Het beste antwoord

Ik denk dat je ervanuit kunt gaan dat het verbruik van een bestelwagen op gas die goed is onderhouden ligt tussen 1:7 en 1:10 dus hou het op ca 10 tot 15/16 liter per 100 km

Toegevoegd na 7 minuten:
Het is ook afhankelijk welk soort bestelwagen je koopt.
Bv een opel combo met een verhoogde laadruimte heeft meer weerstand dan een renault kangoo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De calorische verbrandingswaarde van LPG ligt lager dan die van benzine, waardoor je ongeveer 25% meer LPG dan benzine zult verbruiken. Met andere woorden: een auto die op benzine 8 liter per 100 kilometer verbruikt, zal op LPG ongeveer 10 liter gaan verbruiken. Dus, reken maar uit....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt helemaal aan wat voor soort , model en motortype.
Het verschil in verbruik is met oudere bestelwagens is groter dan personenwagen omdat ze meer luchtweerstand hebben.
Zodra een auto op LPG moet trekken gaat hij in verhouding met een benzine motor meer verbruiken.
Zo rijdt mijn volvo v70 op gas 1:10 en op benzine 1:12 maar hang ik er een caravan achter rijdt hij op gas 1:5 en op benzine nog steeds 1:9
Ik heb een volkswagen transporter gehad (bouwjaar 1994) die reed op gas ong. 1:7.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat betekent 1:7 eigenlijk?
Hallo,

Ik zie dat je een bestelwagen wilt kopen op LPG, ben je particulier of bedrijf.

Ben je een particulier koop dan een bestelwagen op G3
(LPG) daarmee betaal je heel weinig aan wegenbelasting. Neem je een bedrijfswagen met een oude LPG installatie betaal je ontzettend veel aan wegenbelasting !

controleer hier het kenteken en de wegenbelasting.
2 x Link staan hieronder

Succes !!!