Een gemiddeld tarief om je auto te laten uitlijnen, bestaat niet! Er zou een reden moeten zijn om je auto (na schade b.v) te laten uitlijnen. Normaliter veranderen de vaste waardes niet. Uitgaande dat je over uitlijnen praat en niet over statisch- of dynamisch balanceren van je wielen moet je toch rekening houden met e.e.a. wat gerelateerd is aan werktijd.
Met het uitlijnen worden n.l. de volgende punten gecontroleerd en bijgesteld:
Camber: Dat is het toe- of uitspoor op je voorwielen
Caster: dat is de wielvlucht (hoek) t.o.v. je fusee
King pin inclination is de hoek van de Fusee-pen of -kogels.

Hier heb ik een aantal zaken benoemd wat er allemaal gemeten kan of moet worden als daar aanleiding toe is. Hierbij mag je rekenen op een uurloon van €50,00 tot €75,00. Hierbij denk ik dat ze wel een uurtje bezig zijn om alles precies te meten en daarna een uurtje om het te (her)stellen. Een €100,00 tot €200,00 kan je dit zomaar kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi TegenXinnig, Goede informatie, maar 100 tot 200 euro ......is echt teveel.
Bij een verzekeringsschade word voor uitlijnen max. 80 euro uitgekeerd.
Het zou wel kunnen als je particulier naar de dealer gaat(die het weer uitbesteed aan de bandenboer)
ProfiletyreCenter etc rekent hier tussen de 40 en 70 euro voor. Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Leonard,
In mijn schets/beredenatie ging ik er vanuit dat je niet zomaar een auto laat uitlijnen. Zoals ik al vermeldde veranderen die waarders doorgaans niet. maar als je moet uitlijnen in geval van schade nou.. dan kan dat aardig in de papieren lopen als je carrosserie ontzet is.
In deze context bedoelde ik dit.
Groet, TX
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even vraagje tussendoor: moet uitlijnen niet altijd alleen gebeuren bij 4 nieuwe banden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ noagrietje : nee dat is balanceren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Bij een verzekeringsschade word voor uitlijnen max. 80 euro uitgekeerd."
Da's logisch. Verzekeringen proberen er altijd goedkoop af te komen. Da's hun werk, en zodoende houden ze bestaansrecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mmm
"Da’s logisch. Verzekeringen proberen er altijd goedkoop af te komen."
Dat is gewoon goed betaald hoor ! Zo wil ik wel 10 op een dag.

Andere antwoorden (3)

Veertig tot zestig euro. Pas nog laten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik schat zo'n 49,98 voor 4 banden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U bedoelde balanceren. Dat is TOTAAL wat anders
en eh.. min is niet van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had beter kunnen zeggen: per wiel.
Uitlijnen doe je per wiel, en terwijl het wiel op de auto zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor een schatting is dit wel een mooi bedrag. haha
Hallo Popula,

De kosten van uitlijnen varieert tussen de 40 en 70 euro.
Dus gemiddeld 55 euro :)
Dus niet op bezuinigen, als je banden schuin afslijten kost het meer !

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij ook een plus1 als de uitlijning ter controle is.