Is het mogelijk om van je tweedehands auto te achterhalen wie de vorige eigenaars waren?

En zo ja, hoe gaat dit in zijn werk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
4.4K

Het beste antwoord

Het onderhoudsboekje en de garage is al genoemd.
Misschien goed om nog toe te voegen, dat in het
onderhoudsboekje en/of andere papieren de naam en het adres gewoon vermeld staat.

Verder neem ik aan, dat je de naam en het adres niet wilt weten om daar de ruiten in te gaan gooien, en zal de garage (zeker als ze je kennen) best mee willen werken.

Een elegante oplossing is dan, dat de garage eerst even belt met die mensen, en vraagt of ze het goed vinden, dat jij even contact opneemt. Dan kan er niks mis gaan met de privacy.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartelijk dank voor alle antwoorden, Kees

Andere antwoorden (4)

Ja het is mogelijk, maar i.v.m. de wet op de privacy zijn deze gegevens niet openbaar. Justitie kan altijd achterhalen wie de wettelijke eigenaren waren van een auto.
jc54
13 jaar geleden
Als er een onderhoudsboekje bij zit, kan je vragen bij de betreffende garage wie de vorige eigenaar was.
Maar je hebt wel een kans dat ze je dat niet willen vertellen, het is tenslotte een klant waar ze ook niet de persoonlijke gegevens van mogen prijsgeven.
itsme
13 jaar geleden
Hallo Verzamelaar,

Het is moeilijk te achterhalen, ( RDW e.d geven hier geen info over)
Wat je kunt doen is in je onderhoudsboekje kijken, daar staan meestal de gegevens van de 1ste eigenaar in vermeld.
Door hem te bellen kom je al een stukje verder in de historie van je auto.

Ik heb het zelf jaren geleden voor mijn oldtimer gedaan, 1ste eigenaar kunnen achterhalen en zo kon ik toch nog 2 andere eigenaren vinden.
Het is tijdrovend, maar ik was er blij mee

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Voor je antwoord, maar wat ontzettend gaaf om de 1e eigenaar te vinden!
Het is mij nooit gelukt, ik ben gestrand in de jaren '80, toen mijn auto geimporteerd werd vanuit Belgie, blijkbaar..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja is echt gaaf, en hij was ook heel verbaasd, het kadettje was toen 32 jaar oud en hij stond ineens gerestaureerd voor zijn deur .
Hij had hem nieuw in 1970, 3 jaar mee gereden en toen aan zijn zwager verkocht, deze verkocht hem in 1978 aan de plaatselijke SRV man.
Toen is hij ingeruild en kan verder niks vinden helaas.
Ik heb wel van de 1ste 2 eigenaren een foto met de auto, echt leuk!
En als je bovenstaande antwoorden al hebt toegepast, probeer het dan eens via een club (tegenwoordig heeft bijna elk automerk een club op internet) en misschien hebben ze een database met info over jou auto.
Misschien gaat het me niks aan, en doet het er niet toe, maar toch ben ik nieuwsgierig waarom je wilt weten wie dit zijn!?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook goede info, en ik ben ook wel nieuwschierig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je dus