Waarom sta ik elke dag in een dikke file als er op de a9 een spitsstrook klaar ligt?

Vandaag 16 km file op de A9.
Maar sinds vorig jaar is de vluchtstrook verbreed om er een spitsstrook op te kunnen inzetten.

Waarom wordt die dan niet gebruikt? Milleu technisch is een File veel vervuilender dan doorrijdend verkeer.
Je legt voor tig miljoen die strook aan en gebruikt hem dan niet.
Je mag over 2 km naar 3 banen om dan daarna weer teruggezet te worden in 2 banen. Dus weer vastlopen.

Wie bepaald dat die baan gebwouwt wordt om vervolgens voor jan ....... daar te liggen lonken naar die duizenden automobilisten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Omdat de mensen die daar over gaan niet in jouw file staan. Daarom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het lijkt me een vraag voor Rijkswaterstaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de werkzaamheden nog niet afgerond zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het heeft vooral te maken met de onmogelijkheid om verderop weer neer twee rijbanen te moeten.

Laat ik als voorbeeld de Utrechtse baan nemen in Den Haag, als we daar met 6 banen aan komen rijden, dan loopt het gegarandeerd vast op de twee banen van het laatste stukje.

Daarom pas, als het hele project klaar is, dan gaat de spitsstrook open, anders krijg je alleen maar een verschuiving van de file, en die is meestal erger.