Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gaat de autoradio constant over op de verkeersinformatie ?

Ik reed tussen Bergen op Zoom en Roosendaal en zo ongeveer om de minuut sprong de cd speler over op de verkeersinfo. Echter er was geen verkeersinformatie maar gewoon gepraat op een of andere Belgische radio zender.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
8.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

dat kun je uitzetten, het is iets wat je zelf heb aangezet op je radio.
het is met de druk op een knopje verholpen.
het staat wel in de handleiding van je radio en anders kan je de handleideing googelen.

gr
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja je kunt de traffic announcements afzetten en dat is instelbaar in je radio, maar hoe kan het dan dat ie iedere minuut heen en weer springt terwijl er geen traffic announcements zijn, dat is toch geen instelling van je radio?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
naja, volgens mij is het zoals ik en Valleydude hebben opgemerkt, een domme fout van een belg (wat een grap :P), en kun je weinig meer doen dan een mailtje sturen naar het betreffende radiostation..
Vaak is dat het knopje TA (Travel Annonces) (ook wel eens TI) op je radio. Als je goed op je display kijkt, zie je waarschijnlijk TI/TA aanstaan.
Klik op de kop en het probleem is over.

Wel raar trouwens dat het om de minuut overspringt. Bij mijn radio sprong de CD er alleen maar af als de zender waar ik het laatst naar geluisterd had verkeersinformatie had.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is dat Ti/TA een signaal wat de zender meestuurt als ze verkeersinformatie uitzenden,(zodat jouw radio weet dat ie moet overspringen van zender) ik denk dat er daar iemand met de knopjes heeft gespeeld..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Traffic Alert uitzetten, zie handleiding van je radio.

Toegevoegd op 06-05-2009 14:24:47
Ik lees nu dat je dat niet wilt.
Nou, dan doe je dat niet. Even goeie vrienden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kan het haast niet anders of die Belgische zender stuurde per ongeluk een speciaal signaal mee dat de verkeersinformatiefunctie activeerde.

Normaal gesproken hoort dat signaal dus alleen meegestuurd te worden als er ook echt verkeersinformatie op die zender is, maar misschien stond er een instellinkje verkeerd ofzo.

Je kunt die functie overigens uitzetten (mocht je dat willen), maar hoe dat moet staat al in andere antwoorden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook kan het zijn dat je bij verschillende zenders verkeersinformatie krijgt doordat je TA bij verschillende zenders hebt aangezet terwijl hier helemaal geen verkeersinformatie wordt gedaan.

Conclusie: Gewoon helemaal uitzetten of de verkeerde zenders eruithalen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij onze autoradio zit er een knopje op met 2 letters. Als je op dat knopje drukt gaat die op de verkeersinformatie.
Misschien is er ook zo'n knopje ook bij jou in de auto. Anders weet ik het ook niet want eerlijk gezegt heb ik hier ook niet heel veel verstand van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding