Hoe vaak heeft een 10 jaar oude auto een onderhoudsbeurt nodig?

Heb die auto (toyota corolla) een half jaar geleden gekocht. Ik rij niet heel veel (tank 1x per 1 a 2 maanden).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
9K

Het beste antwoord

Als richtlijn kun je aanhouden dat de auto elk jaar een beurt moet krijgen. Het ene jaar een grote beurt en het andere jaar een kleine beurt.

Een kleine beurt kun je trouwens ook prima zelf uitvoeren, of als je er minder zin in hebt, in elk geval deels.

Verder is het belangrijk dat je regelmatig zelf de bandenspanning en het oliepeil in de gaten houdt.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

rij ook met een corolla van 10 jaar oud,laat om de 5000km klein onderhoud doen voor groot onderhoud laat ik mijn garagist hem om het jaar eens nakijken
fremar
13 jaar geleden
Toch elk jaar de olie en oliefilter verversen , juist ook als er weinig gereden wordt . Als bijvoorbeeld de distributieriem 5 jaar oud is en je hebt maar 10.000 k.m. gereden , moet die toch vervangen worden , dit geld ook voor de remvloeistof en koelvloeistof , is aan veroudering onderhevig , en zal toch volgens boekje ververst moeten worden . Door die korte stukken krijgt de accu het ook zwaar , zeker komende winter .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan hoeveel je ermee rijdt. Als je hem af en toe gebruikt voor hele korte ritten, dan heeft hij meer onderhoud nodig dan bij regelmatig lange ritten waarbij de motor mooi schoon blijft.

in het eerste geval is twee keer per jaar naar de garage zowat een must terwijl hij in het tweede geval makkelijk een jaar vooruit kan. Wel olie en remvloeistof e.d. nakijken uiteraard...