Als er op elke hoek van een kruispunt iemand staan te wachten.. wie heeft er dan voorrang?

op de kruising worden geen signalementen gebruikt zoals haaientanden verkeersborden en stoplichten...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Niemand. Op dat moment wordt er uitgegaan van gentlemens, en laat iemand iemand anders voorgaan. In de praktijk zal dit niet voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het wegenverkeersreglement bied uitkomst. Rechts heeft voorrang en rechtdoor op dezelfde weg gaat voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie het eerst komt, die het eerst maalt. Hoewel, als er 1 rechtdoor wil, zijn tegenligger linksaf wil slaan, dan kan degene die rechtdoor wil voorgaan. In dat geval is er namelijk sprake van gelegenheidsvoorrang.

Als ze allemaal rechtsaf willen slaan, hebben ze geen last van elkaar.
Als ze allemaal rechtdoor willen, of allemaal linksaf willen slaan, is er wettelijk niets geregeld. Iemand zal als eerste gaan rijden, en daarmee voorrang nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De brutaalste :)