Welk wiel van de auto meet hoeveel kilometer je hebt gereden?

Want als je alleen maar (linksom)rondjes rijd, dan rijden je rechter wielen grotere rondjes dan je linker wielen... en dus maken de rechter wielen meer meters... en als je rechtsom rondjes rijd is dit andersom....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Geen van de wielen. De aansluiting geschiedt in de versnellingsbak. De pulsen worden van de aandrijfas verkregen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik denk de reservewiel in de kofferbak

Toegevoegd na 1 minuut:
trouwens.. als je dat wiel gevonden hebt... ga je dan op drie wielen rijden???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jahahahh +
De snelheid word doorgegeven door de versnellings, CQ automatenbak. Ook als je achteruit rijdt zullen de kilometers optellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit was, zeker in het verleden, niet helemaal waar. Ik reed in een Mercedes 200D (taxi) achteruit en dan liep de teller terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vroeger was alles anders. toen was je auto met 200k ook helemaal afgeragd, en dat is nu ook niet meer zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig wordt alles elektronisch aangestuurd. Dan maakt het niet uit als je voor of achteruit rijdt.