Heeft een airbag een beperkte levensduur?

Ik ben van plan een Peugeot van 6 jaar oud te kopen, maar vroeg mij ineens af of na zoveel tijd de airbags nog wel goed zouden werken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt het natuurlijk testen..... Maar daarna doet ie het wel iets minder.

Antwoorden (3)

Een airbag blijft 'goed' zolang hij niet gebruikt is. Hoe oud de auto ook is. Wel is het zo dat het regelmatig gecontroleerd moet worden of het meganisme en de zekering (signaal) nog in tact is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De contactpunten van airbags zijn niet voor niks van goud gemaakt, dit is omdat dit een edelmetaal is. Dit houd in dat het niet kan worden aangetast door andere stoffen, in tegenstelling tot ijzer wat in combinatie met water gaat roesten. Goud blijft altijd goed en hierdoor zal de airbag (totdat deze word gebruikt) altijd blijven werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Levensduur in principe onbeperkt, misschien vreemde opmerking maar vraag of men kan aantonen (via uitleesapparatuur) dat er nog een module is geplaatst.
Het gebeurt nl regelmatig dat na ongeval ivm kosten een module niet wordt teruggeplaatst.
Niet te zien wel vervelend als je hem een keer nodig zou hebben.