weet iemand of je in het buitenland aangifte moet doen als je kentekenplaat verloren bent?

of kan dat ook in nederland?

Toegevoegd na 7 minuten:
sorry vergeten in frankrijk maar niet ik zelf maar familie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3K

Antwoorden (4)

Lijkt mij dat het niet echt uitmaakt.
Het doet er niet echt toe waar je hem verloren bent, je bent hem ergens verloren. Je zegt bij je aangifte dat je ook in het buitenland bent geweest, dus dat je hem daar ook kan zijn verloren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meld een vermissing van een kentekenplaat altijd zo snel mogelijk bij de plaatselijke politie. Wacht niet met naar de politie gaan, totdat u weer in eigen land bent. Dit om een aantal redenen:

U kunt er mee voorkomen dat u verantwoordelijk wordt gehouden voor acties die kwaadwillenden met uw gevonden plaat uithalen. Te denken valt dan bijv aan tanken zonder te betalen, flitsboetes etc.

Verder kunt u met het meldingsformulier van de politie waarschijnlijk voorkomen dat u op de weg naar huis tegen een bekeuring oploopt, voor het niet voeren van een kentekenplaat op een auto.

Van vermissing doet u trouwens melding bij de politie en geen aangifte. Aangifte kunt u alleen doen van strafbare feiten en daar valt vermissing niet onder.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Als je niet verdacht wilt worden van de overval die wordt gepleegd met de auto waar jouw nummerplaten op zijn geschroefd, zou ik diréct aangifte doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zsm melden bij plaatselijke politie, juist om te voorkomen dat je vervolgens een bekeuring zou krijgen omdat je niet meer in het bezit bent van je kentekenplaat.
Maak een foto van de zijde van je auto waar de plaat is verdwenen zodat bij een eventuele flitsfoto (waar dan ook) je kan aantonen hoe in ieder geval jouw auto er op dat moment uitzag.