Wat is voor mij de voordeligste manier van vervoer?
Ik rijd naar mijn werk, wat 37km afstand is. (heb de enkele rit afgemeten met volle tank, en hem weer vol te tanken hierna: 5,63L benzine = €11,42,- benzine)
€11,42 x 10 (per week) x 4 (per maand) = €456,80 aan benzine, los van de afschrijving van mijn auto. (Renault)
Zou private lease voor mij een optie zijn? Ik vind het alleen nog lastig met de kilometers opgeven aangezien dit voor werk alleen al zo'n 20.000km per jaar kan zijn, en dan nog prive gebruik. En hoe groot is het probleem nou als je hier overheen gaat?
Zijn er ook andere opties? Misschien met mijn baas in overleg wat er via de zaak kan? Misschien een tankpas? Of business lease?
Wie weet waarmee ik het voordeligste af zou kunnen zijn in mijn geval?
Note: Ik krijg €300,- reiskosten vergoeding, dit is mij verteld dat dit het maximum was wat ze mij wettelijk mochten geven, klopt dit?
Deze extra blijft gewoon staan ookal ga ik voordeliger rijden, daar ligt dus de uitdaging.
Nee dat klopt niet.
Hij mag je ook €1000,- geven.
Maar alles wat boven de €0,23 per kilometer is moet je belasting over betalen.
Denk dat elk ander auto al voordeliger is dan.
Het nadeel is dat als je file rijdt, of veel stoplichten hebt dat je verbruik omhoog schiet. Ik geef onmiddellijk toe dat het inderdaad efficienter / zuiniger kan, maar eigenlijk moet je dan ook echt meer info over de route hebben (en natuurlijk ook de auto).
Investeren in zuiniger rijden, met deze auto, kan dus aantrekkelijk zijn. Denk aan:
-Bandenspanning controleren en op aanbevolen niveau houden (kan echt enorm schelen)
-Ook verder goed onderhoud (denk aan bv nieuwe bougies)
-Zuinige rijstijl ('het nieuw rijden'):
https://hetnieuwerijden.nl/
https://hetnieuwerijden.nl/wp-content/uploads/2017/04/15-tips-voor-een-zuinige-rijstijl.pdf
Bij overschrijding van het aantal kilometers volgens leasecontract betaal je vaak een x bedrag per kilometer. Hoeveel is vaak terug te vinden op de website van leasebedrijf.
Of lease een goedkopere oplossing is? Het "voordeel" is dat je elke maand weet wat het kost en je niet ineens een groot bedrag moet ophoesten bij onderhoud of reparatie.
Goedkoop auto rijden betekent een kleine auto met kleine motor, en daar rustig mee rijden. Dat maakt rijden goedkoop.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.