Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is voor mij de voordeligste manier van vervoer?

Ik rijd naar mijn werk, wat 37km afstand is. (heb de enkele rit afgemeten met volle tank, en hem weer vol te tanken hierna: 5,63L benzine = €11,42,- benzine)

€11,42 x 10 (per week) x 4 (per maand) = €456,80 aan benzine, los van de afschrijving van mijn auto. (Renault)

Zou private lease voor mij een optie zijn? Ik vind het alleen nog lastig met de kilometers opgeven aangezien dit voor werk alleen al zo'n 20.000km per jaar kan zijn, en dan nog prive gebruik. En hoe groot is het probleem nou als je hier overheen gaat?

Zijn er ook andere opties? Misschien met mijn baas in overleg wat er via de zaak kan? Misschien een tankpas? Of business lease?

Wie weet waarmee ik het voordeligste af zou kunnen zijn in mijn geval?
Note: Ik krijg €300,- reiskosten vergoeding, dit is mij verteld dat dit het maximum was wat ze mij wettelijk mochten geven, klopt dit?

Deze extra blijft gewoon staan ookal ga ik voordeliger rijden, daar ligt dus de uitdaging.

25 minuten geleden
in: Auto's

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Je hebt verschillende opties om het vervoer voordeliger te maken.

Ten eerste, private lease kan een goede keuze zijn. Je hebt vaak een vaste maandprijs en alle kosten zoals onderhoud en verzekering zijn inbegrepen. Let wel op de kilometerlimiet; overschrijding kan extra kosten met zich meebrengen, dus het is belangrijk om realistisch te zijn over je kilometers.

Overweeg ook om met je baas te praten. Misschien kan hij of zij je zakelijke kilometers vergoeden, of kun je een tankpas krijgen. Dit kan het enorm verlichten. Business lease is ook een optie, vooral als je veel zakelijke kilometers rijdt; de kosten zijn vaak lager omdat het als bedrijfskosten worden gezien.

Daarnaast zijn er opties zoals het openbaar vervoer of carpoolen. Soms kan dat goedkoper zijn, zeker als je de reiskosten kunt declareren.

Wie heeft ervaring met private lease of zakelijke vervoersopties? Welke keuzes hebben jullie gemaakt die voordelig waren?
(Lees meer...)
25 minuten geleden
Als je aan Private Lease denkt, onthoudt dan dat je dan ook zelf de brandstofkosten moet betalen, dit komt dus bovenop het leasebedrag. Op de site van de bijvoorbeeld de ANWB kun je kijken wat Private Lease voor een auto naar keuze met een bepaalt jaarkilometrage je gaat kosten.
(Lees meer...)
15 minuten geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing