Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft iemand ervaring met Katalysator reiniger voor een benzinewagen?

en werk die ook als de katalyasator al ernstig vervuild is?

4 maanden geleden
in: Auto's
tinus1969
4 maanden geleden
Welk probleem zou deze reiniger moeten oplossen? Is dit op advies van je garage of merkdealer?
samaiphon
4 maanden geleden
ChatGPT heeft me daar bij geholpen en katalysator reiniger zou de gaatjes van het keramisch materiaal terug open moeten maken,reinigen, omdat die het vermogen van de motor hinderen zoals horten en stoten, minder goed optrekken en dreigen stil te vallen maar ik twijfel of het daarvoor al niet te laat is
samaiphon
4 maanden geleden
mijn garage is nog gesloten voor vakantie tot 11 augustus dus kan ik hen nog niet raadplegen
ronron1212
4 maanden geleden
Er zijn nog veel meer garages
samaiphon
4 maanden geleden
really?
de mijne is nog betaalbaar en een kleine zelfstandige
tinus1969
4 maanden geleden
Chatgpt is niet erg betrouwbaar en praat ook reclame na. Wat zoek je? Iets dat je door je benzine mengt bij het tanken ?
tinus1969
4 maanden geleden
Bel een merkgarage en vraag om advies.
samaiphon
4 maanden geleden
Tinus heb ik al gevonden bij Bol.com heb ik al gedaan bij mijn merkgarage maar men kon me alleen maar een schatting geven en die was ongeveer 800 euro natuurlijk nog + Btw
ronron1212
4 maanden geleden
Een auto moet minimaal 1 keer per jaar een onderhoudsbeurt hiervoor kun je altijd het best naar deerkende dealer di ken de auto en weet wat hij moet doen.
samaiphon
4 maanden geleden
ik heb die van een dealer gekocht dus dat zou gebeurd moeten zijn
ronron1212
4 maanden geleden
Wanneer heb je die dan gekocht
samaiphon
4 maanden geleden
sorry maar dat is buiten de kwestie en geen antwoord meer op mijn vraag; ik ga het topic hier stoppen
ronron1212
4 maanden geleden
Dit zijn ook reacties en geen antwoorden
tinus1969
4 maanden geleden
@samaiphon, ik denk dat verschillende mensen hier je oprecht willen helpen. Maar dan is het wel fijn als positief en helder reageert op de vragen en reacties hier. Ook al denk jij dat een vraag ‘buiten de kwestie’ is, anderen denken dat die vraag wel relevant is - ik ook.
samaiphon
4 maanden geleden
ik denk daar dus anders over; over en out
ronron1212
4 maanden geleden
als jij geen vragen over je auto zoals ouderdom aankoop jaar leeftijd auto enz wil beantwoorden waarom stel je dan een vraag?
samaiphon
4 maanden geleden
omdat het niks te maken heeft met mijn vraag en niet terzake
ronron1212
4 maanden geleden
Ik denk dat het er veel mee te maken heeft
samaiphon
4 maanden geleden
dit wordt een praatbarak en daar heb ik geen tijd voor
ronron1212
4 maanden geleden
Andere moeten tijd maken voor jou anders krijg je nooit een antwoord.
tinus1969
4 maanden geleden
@samaiphob, jammer.
In goed Nederlands; de kost gaat voor de baat uit. Wil je goede antwoorden, dan moet je wat tijd investeren in goede vragen en toelichting.
samaiphon
4 maanden geleden
sorry ik spreek Vlaams en dat gezegde ken ik niet
Z512099
4 maanden geleden
Niet fijn dat je Goeie Vraag een praatbarak noemt, terwijl andere gebruikers u van dienst proberen te zijn, vrijwillig en gratis.
ronron1212
4 maanden geleden
Vandaar dat je vraag niet duidelijk genoeg is ls je alleen vlaams spreekt
Inekez1
4 maanden geleden
Dat spul dat je door je benzine gooit werkt vooral preventief, om te voorkomen dat je katalysator volledig verstopt raakt op den duur. Als je nu al motorproblemen hebt en een katalysator die mogelijk vervangen moet worden, kun je beter je geld gebruiken om die auto in te ruilen en iets anders te kopen dat wel gewoon goed rijdt. Want het gaat toch om die Modus van 20 jaar oud, waar je al meerdere vragen over hebt gesteld omdat je vindt dat ie niet lekker optrekt?
samaiphon
4 maanden geleden
Inekez1 eindelijk iemand die tenminste een aanvaardbaar antwoord geeft waar ik iets aan heb. Het middel moet men dus preventief gebruiken en in mijn geval is het dus al te laat en al te veel vervuild. Dank u voor het antwootd.
samaiphon
4 maanden geleden
Als de kosten voor een andere katalysator niet te hoog oplopen dan ga ik die toch maar laten herstellen omdat de Km-stand van mijn Modus slechts 116.000 is en ik die toch meestal maar gebruik om te winkelen. Een andere auto kopen zou me toch waarschijnlijk meer kosten dan die reparatie...
samaiphon
4 maanden geleden
Z512099 omdat men er maar op los praat en er slechts één iemand Inekez1 een duidelijk waardevol antwoord gaf waar ik iets aan had
ronron1212
4 maanden geleden
@samaiphon er is alleen maar een antwoord gegeven door Gwen. De rest zijn reacties.
samaiphon
4 maanden geleden
mij een zorg
ronron1212
4 maanden geleden
Ach ja wat is wel jou zorg dan dat je het nu weet en al je tijd er in hebt in gestoken zonder gewoon snel even te reageren op reacties en misschien dan snel een echt goede reactie te krijgen. Nu blijkt het een ode oto te zijn ja dan is het simpel vervang de uitlaat.
samaiphon
4 maanden geleden
sorry maar leer eerst uw taalfouten te verbeteren
ronron1212
4 maanden geleden
Sorry vlaming kan niet zo goed nederlands spreek meer zweeds
samaiphon
4 maanden geleden
SORRY maar jij hebt al geprobeerd om veel op mijn vragen te antwoorden maar geen enkele keer was ik er iets mee dus ik ga niet meer ingaan op uw posts; toch respect dat u Zweeds spreekt en toch ook goed Nederlands. ik kan mijne plan trekken in 5 talen dus
tinus1969
4 maanden geleden
@samaiphon, als je die auto alleen maar gebruikt om te winkelen, klopt het dan dat je vooraf heel korte ritjes mee maakt? In dat geval zou het kunnen helpen om er een keer een lange rit (1 uur op snelweg) mee te maken. Dan wordt de motor een keer goed warm de katalysator ook.
ronron1212
4 maanden geleden
@samaiphon nogmaals ik heb gereageerd om vragen te stellen om de zaak duidelijk te krijgen maar jij wilde niet antwoorden alleen maar rare opmerkingen. Dus nee ik heb geen antwoorden gegeven vlaming
samaiphon
4 maanden geleden
tinus1969 dat klopt inderdaad maar dat had ik allemaal al gelezen op chatGPT dus ik zoek hier iemand die daar ervaring mee heeft gehad maar ik krijg alleen nietszeggende commentaar waar ik niets aan heb. dus niks ERVARING dus beter chat GPT blijven gebruiken in de toekomst
samaiphon
4 maanden geleden
en dit was het laatste wat ik hierover wil zeggen
TurfGraver
4 maanden geleden
Vermakelijk om romans te lezen op vragen van samaiphon.
Succes met uw auto (en chatGPT).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ja, veel mensen hebben wel ervaring met katalysator reiniger voor benzinewagens. Deze reinigers kunnen helpen om roet en aanslag in de katalysator te verminderen, waardoor je motor beter kan presteren.

Echter, als je katalysator al ernstig vervuild is, werkt een reiniger meestal minder goed. In zulke gevallen kan de schade zo ernstig zijn dat vervangen van de katalysator de enige optie is.

Het kan daarnaast ook helpen om regelmatig je brandstofsysteem te onderhouden en schoon te houden om te voorkomen dat de katalysator snel vervuilt.

Wie heeft ervaring met het gebruik van katalysator reiniger? Welke producten hebben bij jullie goed gewerkt?
(Lees meer...)
4 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing