Is het verstandiger om een auto uit de UK of Japan te importeren?

En dan bedoel ik de Skyline R33/R34.

Toegevoegd na 5 minuten:
Owja, en wat is goedkoper, en de overige verschillen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Of het verstandig is ligt aan de prijs en kwaliteit van de auto. Wel moet je letten op transportkosten, die zullen vanuit Japan hoger zijn dan vanuit het VK. Verder is het ook handig om rekening te houden met de wisselkoers en allerlei extra kosten voor registratie, invoerrechten, keuring enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het licht er aan wat de verzend kosten zijn en als je snel een auto wilt dan kan je het best uit engeland halen want dat duurt een week of misschien een maand maar als je een auto uit japan haalt dan heb je een groter kans dat de auto niet altijd even goed is tenzij de auto rechtstreeks de fabriek uit komt rollen maar als je dus een auto uit japan haalt dan heb je een hele grote kans dat het misschien 2 maanden tot 6 maanden kan duren voordat je de auto heb. ik denk dat je de skyline het best uit engeland haalt want die zijn 9 op de 10 keer door de apk heen dus dan weet je ook dat de auto veilig is en dat gaat boven de tuning.

dit is alles wat ik zo effe snel kan op noemen wat ik weet en ervaring mee heb. succes met dit dilemma en ik hoop dat mijn advies je helpt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Nederland wordt dit type auto op verschillende sites aangeboden. Het voordeel hiervan is dat de auto al aangepast is aan de Nederlandse wetgeving. Een simpel dingetje is natuurlijk de lichten, deze staan anders versteld bij een RHD auto.
Mocht je toch voor het importeren kiezen lijkt Engeland het goedkoopst. Dit i.v.m. de afstand. Je kan hem ook zelf ophalen, en dit scheelt veel geld. Ga je moet een professioneel importeer bedrijf in zee, dan zit hier natuurlijk ook een winstmarge op.