Wat betekent "objects in mirror are closer than they appear"?

Dit staat op de buitenspiegels van de auto van m'n broer.
Volgens mij betekent dat, dat de auto's dichterbij zijn dan lijkt in de spiegel.. maw in de spiegel lijken de auto's verder weg dan ze in werkelijkheid zijn.
Volgens mijn broer betekent dit juist dat auto's dichterbij lijken in de spiegels, dus dat ze in werkelijkheid juist verder weg zijn.
Wie heeft gelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.3K

Het beste antwoord

Jij hebt gelijk. De spiegel is bol, daardoor lijkt het dat ze verder weg zijn dan ze in werkelijkheid zijn.
De bolle spiegel zorgt voor een grotere zichthoek, vandaar.
escape
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Buitenspiegels verkleinen vaak zodat je een groter deel van de weg kunt overzien. Het gevolg is dat alles wat verder weg lijkt dan het in werkelijkheid is.
Je hebt helemaal gelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
opjecten in de spiegel zijn dicherbij dan ze lijken....

draai een verrekijker is om voor een optisch voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Objects are closer = objecten zijn dichterbij
Objects appear = Objecten lijken

Dus:

Objecten in de spiegen *zijn* dichterbij dan ze *lijken*.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elke moderne auto heeft de bekende wat bolle spiegels met name aan het uiteinde.
Amerikanen zijn echter heel bang voor het krijgen van schadeclaims, vandaar dat je deze kreet voornamelijk zal zien in/op amerikaans geproduceerde buitenspiegels.
Het betekent niet meer als dat de spiegel een iets vertekent beeld geeft en dat je daar rekening mee moet houden.
Goed het koppie blijven draaien dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die zin betekent:

Objecten in de spiegel staan dichterbij dan ze lijken.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschil tussen binnen en buitenspiegel is soms erg groot , en geven dus wat belangrijk is aan wat er achter je gebeurd , maar een vertekend beeld van de afstand. Wat via binnen spiegel erg kort is , is gezien de buitenspiegels weer verder af , en als je over schouder kijkt weer anders . Je leert na verloop van tijd de afstanden via spiegels juist in te schatten .