Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar vind ik een opfriscursus autorijden die het beste bij mij past?

Beste mensen, ik heb 6 jaar terug op mijn 17e mijn autorijbewijs gehaald en sinds toen niet meer gereden. Ik ben nu bijna 24 en ben van plan om een auto te halen i.v.m een nieuwe baan, alleen ben ik bang dat ik het compleet verleerd ben. Ik woon ook in het centrum van een drukke stad waardoor rijden niet perse makkelijk is hier. Ik heb na het behalen van mijn rijbewijs nooit meer gereden omdat wij geen auto thuis hebben en ik verder ook niet veel vrienden had die destijds een auto hadden. Nu ben ik van plan een "opfriscursus" te gaan doen, het liefst in een oudere lesauto zodat ik niet aan de technische snufjes wen (zelf wil ik ook een goedkope occasion halen). Mijn vraag is of iemand hier zelf ervaring mee heeft, of nog tips voor mij heeft bij het selecteren van een rijschool hiervoor of andere soort tips. Alvast bedankt!

11 maanden geleden
in: Auto's
jc54
11 maanden geleden
Als de rijschool waar je je rijbewijs hebt gehaald nog bestaat, dan zou je daar ook nu een opfriscursus kunnen volgen.
KleinDuimpje
11 maanden geleden
https://www.opfris-rijles.nl/opfriscursus-autorijden/
BonBonvanJohn
11 maanden geleden
Ik heb wel eens een opfrisles gehad en ik was niet tevreden, aangezien de instructeur in kwestie wilde mij gewoon opnieuw leren autorijden terwijl ik al een eigen stijl had geleerd. Dat is zo irritant iemand die constant ingrijpt en zegt of het ook wat rustiger kan, terwijl ik super rustig was. Ik moest die kerel echt duidelijk maken dat ik al een rijbewijs heb en pas zijn commentaar verwacht als we klaar zijn. Hij bleef daarna soms extra lang de koppeling ingetrapt houden zodat ik niks meer kan. Ook tijdens het rijden, op sommige momenten levensgevaarlijk aangezien andere weggebruikers het niet verwachten. De instructeur was dik in de 80 en mij inziens totaal niet geschikt om een auto te besturen. Eens maar nooit weer. Als je nog geen eigen stijl hebt is het wellicht een uitkomst zo'n cursus. Maar anders is het bloedirritant.
Cryofiel
11 maanden geleden
Ik heb eens één rijles genomen omdat ik me soms erger aan anderen die kennelijk de regels niet meer kennen, en ik dacht: misschien geldt dat ook wel voor mijzelf. Ik ben gewoon een rijschool in de buurt gebeld, en heb verteld dat ik al jarenlang rijd, dat ik altijd regelmatig heb gereden, dat ik ook in Amerika, Nieuw-Zeeland, Rome, Cyprus (daar rijden ze links) en nog meer buitenlanden heb gereden - kortom, dat ik een zeer ervaren automobilist ben. Maar dat ik één rijles wilde om eens terugkoppeling te krijgen of er geen foutjes in waren geslopen. Dat mocht wat mij betreft ook in onze eigen auto, of in een lesauto - beide geen probleem. Verzekeringstechnisch moest het in een lesauto. Prima. Dus ik heb één les gehad. Daar kwam wat kleine verbeterpuntjes uit, maar verder was alles nog dik in orde. Ik denk dat jij hetzelfde kunt doen. Gewoon een willekeurige rijschool benaderen met jouw vraag. Vooraf afspreken of je, net als ik, één opfrisles neemt, en als daar teveel problemen uitkomen een setje van bijvoorbeeld drie of vijf lessen. Als de rijschool jouw vraag maar vreemd vindt, zijn er voldoende andere rijscholen.
ronron1212
11 maanden geleden
@Cryofiel links rijden in Rome?
Cryofiel
11 maanden geleden
Nee natuurlijk niet.
ronron1212
11 maanden geleden
@Cryofiel dat schrijf je wel Amerika, Nieuw-Zeeland, Rome, Cyprus (daar rijden ze links)
Inekez1
11 maanden geleden
Op Cyprus rijden ze links. Daarom staat er ook "Amerika, Nieuw-Zeeland, Rome, Cyprus (daar rijden ze links)" en niet "Amerika, Nieuw-Zeeland, Rome (daar rijden ze links), en Cyprus"
Inekez1
11 maanden geleden
Lijkt mij een goede tip van KleinDuimpje, als die rijschool ook in jouw regio actief is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing