Tijdens het snoeien van een boom rijdt een buurman expres tegen mij aan. Aangifte doen?

een maand geleden
in: Auto's
3.8K
TurfGraver
een maand geleden
Als je daar behoefte aan hebt.
Ritsuka
een maand geleden
Hoe weet je dat het expres was en niet per ongeluk?
Janboo
een maand geleden
Omdat hij het eerst bij mijn zoon probeerde. Genoeg getuigen.
Inekez1
een maand geleden
Natuurlijk kun je daar aangifte van doen. Maar de relatie tussen jou en de buurman zal daar niet beter van worden.
Als het inderdaad expres was, waarom was de buurman zo boos? Omdat jij een boom snoeit? Van wie is die boom? En waarom is buurman daar tegen?
Inekez1
een maand geleden
Overigens, ik ken de situatie van de boom niet, maar als er vogelnesten in zitten of als je de boom dusdanig snoeit dat de boom (of dieren die de boom gebruiken om te schuilen of te eten) daar last van hebben, dan ben jij met je snoeiwerk óók in overtreding.
AlphaLimaSierra
een maand geleden
Waar reed hij mee tegen je aan? Auto, fiets, rollator. Dat maakt wel verschil.
Ikhebgeenidee
een maand geleden
Aangezien de rubriek "auto" is, ga ik er vanuit dat het om een aanrijding met een auto gaat.
Kunt je afvragen of de rubriek wel juist is; lijkt me meer juridisch.
tinus1969
een maand geleden
Heb je enig idee waarom de buurman dit deed?
tinus1969
een maand geleden
Overigens, ik zou in principe aangifte doen. Maar houdt er rekening mee dat ook de politie gaat doorvragen op ‘waarom was je die boom aan het snoeien ‘ en ‘waarom denk jij dat je buurman dit gedaan heeft ‘.
Janboo
een maand geleden
Boom snoeien was op verzoek buurman. Hij is boos omdat ik een ander stuk land niet aan hem wil verkopen. Hij gebruikte zijn auto en er zijn getuigen.
tinus1969
een maand geleden
‘Boom snoeien was op verzoek buurman.’
De buurman die tegen je aanreed?
AlphaLimaSierra
een maand geleden
Ben je gewond geraakt? Hoe hard reed hij? Moest je opzij springen om het vege lijf te redden? Even iets meer info zou helpen.
Janboo
een maand geleden
Ja, dezelfde buurman. Niet gewond, maar ik had een draaiende kettingzaag in mijn handen en dat maakte het wel gevaarlijk. Hij stopte toen hij zag dat ik ging vallen.
TurfGraver
een maand geleden
Ik heb zo'n vermoeden dat er veel meer verhaal hier aan hangt. :)
Was snoeien op verzoek of na een klacht?
Stond je toevallig op land van buurman? Enz...
Janboo
een maand geleden
Snoeien op zijn verzoek en opruimen takken stond ik op zijn land
tinus1969
een maand geleden
Heb je gevraagd _waarom_ hij dat deed?

Antwoorden (1)

als je buurman jou expres aanrijd moet je in allertijden aangifte doen je kan wel met een zaag bezig zijn waar je dan op valt of in de punt van je schaar dus altijd aangifte doen
een maand geleden