Wat moet ik doen als ik geen vrijwaringsbewijs heb gekregen na verkoop van mijn auto?

Ik heb via een particulier mijn auto verkocht.Ik heb daar geen vrijwaring van ontvangen(nog niet).
Nu heb ik wel gezien bij de RDW dat hij niet meer op mijn naam staat met datum en tijd erbij.
Dit als bewijs naar mijn verzekering gestuurd,maar die eisen een vrijwaring.
Ik betaal dus nog steeds de verzekering.
Stel dat ik die vrijwaring niet krijg hoe kom ik dan van mijn verzekering af?

een jaar geleden
in: Auto's
3.7K
SimonV
een jaar geleden
De RDW geeft maar één keer een vrijwaringsbewijs uit. Als u geen vrijwaringsbewijs heeft ontvangen kunt u geen nieuwe aanvragen, maar wel een uittreksel van uw persoonlijke gegevens in het RDW-kentekenregister. Dit zijn al uw geregistreerde persoons- en voertuiggegevens van de afgelopen 9 jaar. Hierin staat dus vermeld ook wanneer een kenteken is overgeschreven.
Misschien neemt de verzekering hier genoegen mee.
https://www.alpina.nl/autoverzekering/vrijwaringsbewijs/ontvangen/
1958-WBoomgaard
een jaar geleden
Heb ik gedaan,maar daar nemen ze geen genoegen mee.Bedankt voor de tip
tinus1969
een jaar geleden
Bellen en vragen naar de baas van de telefonist.
1958-WBoomgaard
een jaar geleden
Ik heb net nog een mail gestuurd,en gezegd dat van de RDW is alle bewijs die ik nu heb. En de vraag gesteld.Dus als ik het goed begrijp blijf ik nu de rest van mijn leven betalen voor iets wat niet van mij is omdat ik geen vrijwaring kan overleggen.?Benieuw wat hun antwoord is.Ze dacht dat ik mijn auto via een garage had verkocht.Nee via een particulier die mijn auto keurt,(keurmeester)en omdat er veel kosten aan zouden komen,is de auto zover gekeurd en veilig dat hij toch verkocht kon worden.Maar misschien krijg ik dat vrijwaringsbewijs nog.Zijn ermee bezig.
1958-WBoomgaard
een jaar geleden
Yeah gelukt.Nu rechtstreeks de verzekeringsmaatschappij gemaild (eerst de tussenpersoon)en de papieren van de RDW er bijgevoegd.
Nu wordt de verzekering stopgezet.
Bedabjt voor het meedenken.

Antwoorden (1)

Als je geen vrijwaringsbewijs hebt gekregen na verkoop van je auto, moet je contact opnemen met de koper. Vraag de koper om het vrijwaringsbewijs te verstrekken. Als de koper het vrijwaringsbewijs niet kan verstrekken, moet je contact opnemen met de RDW om de verkoop te melden.
10 maanden geleden