Accu lampje gaat rood branden tijdens rijden voor paar seconden, hoe verhelp ik dat?

Het accu lampje gaat rood branden tijdens het rijd voor een paar seconden en schakelt ook de tractiecontrole, cruise control en andere elektronische apparatuur uit en gaat daarna wel weer aan. Alleen vandaag had k ook het probleem dat de motor geen vermogen meer gaf. De spanning van de accu is nog wel goed. Wat zou een oplossing zijn?

een jaar geleden
in: Auto's
1.2K
ronron1212
een jaar geleden
De garage bezoeken.
Inekez1
een jaar geleden
Let eens op het toerental op het moment dat het lampje gaat branden. Het zou best kunnen dat je te weinig gas geeft / in een te hoge versnelling rijdt voor die snelheid. Dan slaat de motor heel even af en brandt je acculampje om aan te geven dat de auto wel op contact staat. Omdat het maar heel even is, of net op het randje van wel/niet afslaan, loopt de motor daarna toch weer door en gaat het lampje dus weer uit. Als dat het niet is, zou het een probleem kunnen zijn met dynamo of ander deel in de stroomvoorziening. In dat geval even langs de garage. Die kunnen met een computertje een foutcode uitlezen.

Antwoorden (2)

Weet niet om wat/welke auto het gaat en ben geen monteur (alleen iemand met technische kennis) maar het kan een kortsluiting zijn (loshangende draden), massakabel tussen motorblok en chassis die niet goed meer functioneerd, stationair toerental die te laag staat afgegregeld, doorslaande bougiekabels, een dynamo die op zijn laatste pootjes loopt.... Centrale computer..... Zat om na te lopen denk ik.
een jaar geleden
Het rode lampje geeft aan dat de accu spanning te laag is. Controleer eerst of de accu voldoende spanning heeft. Als de spanning te laag is, moet je de accu opladen of vervangen. Controleer ook of de aansluitingen goed zijn aangesloten. Als dat allemaal in orde is, kan het zijn dat de dynamo defect is.
10 maanden geleden