Wordt het maximum van de kilometerteller vaak bereikt?

Bij de meeste auto's heeft de kilometerteller zes cijfertjes, dus het maximum is dan 999,999.
De vraag is of dat (überhaupt ooit) daadwerkelijk wel eens bereikt wordt?

Bij de toelichting van RDW kentekencheck zie je soms staan: "Dit voertuig heeft een teller die niet tot 999.999 telt of de teller heeft de maximale tellerstand bereikt en is daarna weer teruggesprongen naar nul".

een jaar geleden
in: Auto's
LeonardN
een jaar geleden
Wordt het maximum van de kilometerteller vaak bereikt?
Definieer "vaak". 1 op de 100 auto's, 1 op de 10, 1 op de 2? De vraag is of dat (überhaupt ooit) daadwerkelijk wel eens bereikt wordt?
"de teller heeft de maximale tellerstand bereikt en is daarna weer teruggesprongen naar nul"."
Ja dus.
SentWierda
een jaar geleden
Kilometertellers hebben zes cijfers - of soms vijf cijfers. Over vijf cijfers is al eens een GV gesteld. met 2 antwoorden.
https://www.startpagina.nl/v/vervoer/autos/vraag/693382/ford-fiesta-1999-5-cijfers/
Antoni
een jaar geleden
@10XL, nee, dat wordt niet vaak bereikt. Voor autobladen als bijvoorbeeld Autoweek is het een reden er extra aandacht te besteden, bijvoorbeeld in de rubriek Klokje Rond. Lees ze er maar eens op na, of google er eens naar.
paulus811
een jaar geleden
In Griekenland rijdt een Mercedes T200 rond die al 5 miljoen km heeft gereden, dus al 5x die 999.999 is gepasseerd. En er zijn best veel auto's die een miljoen halen, zoals hierboven wordt geschreven heeft Autoweek er een speciale rubriek voor.
Antoni
een jaar geleden
@paulus811, in de rubriek Klokje Rond van Autoweek worden niet alleen auto's beschreven die (meer dan) 999.999 kilometer hebben gereden: het zijn wel steeds auto's die héél véél kilometers hebben gereden. De naam van de rubriek is enigszins misleidend.
paulus811
een jaar geleden
@Antoni, klopt, ik ben al 30 jaar lid van Autoweek en er komen regelmatig ook auto's voorbij die 'pas' een half miljoen op de teller hebben, Of bijvoorbeeld 350.000 op een stadsautootje, ook een beetje ongewoon. Maar af en toe zie je auto's die over het miljoen gaan.

Antwoorden (1)

Nee. Door roest, slijtage en de constructie is het al zeldzaam als auto’s de 500.000 kilometer bereiken.
Maar ze bestaan wel. Hier staat een overzicht van auto’s die ruim meer dan een miljoen kilometers hebben overschreden:
https://www.motorbiscuit.com/going-the-distance-7-cars-that-have-gone-1m-miles/
SimonV
een jaar geleden
Cryofiel
een jaar geleden
Dat zijn zelfs mijlen, dus veel meer dan kilometers. Als er al auto's zijn die meer dan een miljoen mijl hebben gehaald, zouden er (afhankelijk van de verhouding auto's met mijlen op de teller / auto's met kilometers op de teller) nog veel meer auto's moeten zijn die meer dan een miljoen kilometer hebben gehaald.
SimonV
een jaar geleden
Dat las ik, dus "ruim meer" zijn voor mij mijlen. ;-)