Waarom wordt gevraagd om achter uit te parkeren?

Zie de foto.
Is dat voor het visuele gezicht?
Of omdat men bij een calamiteit snel kan weg rijden?
Of om nog een andere reden?

Picture for question
een jaar geleden
in: Auto's
2.7K
erotisi
een jaar geleden
Ben wel benieuwd of je bij andere insteek je een boete kunt krijgen
Thecis
een jaar geleden
@Erotisi
Nee, je kan geen boete krijgen, want dit is geen openbare weg. Het desbetreffende bedrijf kan hier wel maatregelen voor nemen (wellicht uiteindelijk het ontzeggen van toegang bijvoorbeeld).

Antwoorden (3)

Het achterwaarts inparkeren zorgt voor meer veiligheid voor voetgangers en automobilisten. De bestuurders zien namelijk veel sneller voetgangers en andere auto's komen bij het voorwaarts uitrijden van de parkeerplek. Dat is ideaal voor parkeerterreinen bij bedrijven of openbare gebouwen.
Amadea
een jaar geleden
Pieterke
een jaar geleden
Ik snap die min niet. Het lijkt me een plausibele reden. Dus een plus van mij.
Thecis
een jaar geleden
Het is niet alleen een plausibele reden, het is eigenlijk altijd dé reden. Ook bij de bedrijven waar ik gewerkt heb, moest dit altijd gedaan worden en altijd kwam voorbij dat dit voor algemene veiligheid was en niet alleen voor bij calamiteiten.
SentWierda
een jaar geleden
@Pieterke. Inderdaad: niet te snappen. Het antwoord is uitstekend. De mingever is kennelijk niet een automobilist die daar gaat parkeren (of die niet achteruit kan inparkeren). De mingever is evenmin een voetganger of fietser die veilig over een parkeerplaats wenst te lopen of fietsen.
tinus1969
een jaar geleden
Als aanvulling; achteruit inparkeren is ook nauwkeuriger en na enige oefening makkelijker. Je auto draait namelijk rond de achteras waardoor je veel preciezer kunt sturen.
Ritsuka
een jaar geleden
Bij ons bedrijf is dit ook voor de veiligheid
Het is Makkelijk met weg rijden en je hebt een betere zicht wanneer je weg ga rijden
een jaar geleden
SentWierda
een jaar geleden
Dit op zich juiste antwoord is al eerder verwoord door Amadea.
Daarom een min.
Dit is een vorm van het bord E08AI en verteld inderdaad dat het achteruit inparkeren verplicht is.

Uit de foto is echter niet af te leiden WAAROM dit bord geplaatst is !

Is zo'n bord b.v. geplaatst bij een parkeerplaats voor ambulances dan kan het inderdaad met de bedoeling zijn om snel weg te kunnen rijden.
Het kan ook te maken hebben met rijrichtingen omdat omdat het na het parkeren b.v, de bedoeling is dat men weer voorruit doorrijdt.
Een andere optie heeft te maken met het overzicht bij het wegrijden. B.v. voetgangers, of krappe ruimte om te maneuvreren.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
SentWierda
een jaar geleden
Inderdaad, waarom dit bord hier geplaatst is, is niet duidelijk.
Maar uit de context (=het zo snel en veilig mogelijk kunnen wegrijden) kun je afleiden dat het de parkeerplaats van een hulpdienst is, bijv. de politie of de dokterspost.