kan ik mijn auto een 700 wat subwoofer met 750 watt versterker gebruiken?

Goededag allemaal, ik heb in mijn auto een 700 watt subwoofer zitten maar nu was mijn vraag of ik er een 750 watt versterker kan opzetten? Kan er ook anders een schakelaar tussen de sub en versterker waarmee ik de wattages kan aanpassen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Antwoorden (1)

Een schakelaar is niet nodig, je kunt dit gewoon aansluiten. Zolang het geluid niet vervormt kun je een 1000 watt versterker op een 10 watt speaker aansluiten. Vooral bij caraudio worden wattages vaak enorm overdreven en op de meeste versterkers zit een 'level' draaiknop om het volume van de uitgang aan te passen.
paulus811