Wat wordt bedoeld met 'Business Edition' op occasionsites?

Bij het oriënteren op een andere 'niet-nieuwe' auto/occasion, zie ik dat bij verschillende advertenties achter de beschrijving 'Business/Business Edition' staat. Heeft dit alleen te maken met de vorige eigenaren belastingtechnisch of ook qua bouw van de auto?
Wat betekent dit precies?

2 jaar geleden
in: Auto's
3K
ronron1212
2 jaar geleden
Deze auto's zijn gewoon modellen die je nieuw ook kan kopen.
Utrecht
2 jaar geleden
Heeft niets te maken met de vorige eigenaar of belasting. Het is een uitvoering van het model vanuit de fabriek. Vaak meer luxe afwerking (chroom) en met bijv. voorbereiding voor handsfree telefoon.
paulus811
2 jaar geleden
Meestal betekent het een extra aangekleed model met favoriete opties voor de zakelijke rijder in een aantrekkelijk geprijsd pakket. Maar soms is de motor 'geknepen' om aan de enkele jaren geleden geldende lagere bijtelling te kunnen voldoen. Ik heb een BMW gehad die normaal 184pk leverde, maar in 'business edition' slechts 163. Dat was niet heel merkbaar, maar scheelde aanzienlijk in de bijtelling.

Antwoorden (1)

"Business Edition" bij auto's geeft aan dat er een aantal extra's in zit, waarvan de fabrikant aanneemt dat zakelijke rijders ze niet willen missen. Maar bij elk merk en type zijn de extra's verschillend. Je moet denken aan ingebouwde navigatiesystemen, hoogwaardige audiosystemen, parkeersensoren, etc, etc. Zo een pakket heeft vaak een meerprijs van vele duizenden euro's bij aanschaf van een nieuwe auto.
escape