Wat gebeurt er als je voor de tweede keer gepakt wordt voor rijden zonder een begeleider?

Wat gebeurd er als je voor 2de keer gepakt wordt zonder begeleider? Wat zijn de problemen die je krijgt dan

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
1.8K
Amadea
3 jaar geleden
Bedoel je dat jij 17 bent en wel al een rijbewijs hebt?
TurfGraver
3 jaar geleden
Je rijbewijs kan ongeldig verklaard worden.
Mag je als je 18 bent opnieuw beginnen.
LeonardN
3 jaar geleden
Hoe vandaag de dag nu exact de situatie is voor mij nog wat onduidelijk. Volgens een bericht uit 2014 kon het rijbewijs direct ongeldig verklaard worden (door het CBR). Maar volgens een bericht van 2todrive zelf ligt ook dat weer anders. Waarschijnlijk zal er dus eerst een gerechtelijke uitspraak moeten komen (neem ik zelf aan). https://www.rijschoolpro.nl/rijschool/2014/01/27/2todriver-verliest-rijbewijs-na-rijden-zonder-coach/?gdpr=accept
https://2todrive.nl/media/ik-wilde-indruk-maken-en-dan-gebeurt-je-dit/
Maar dit liep toch even anders. Vertel.
“Twee minuten later ging de deurbel opnieuw en ontving ik weer een brief van het CBR. Mijn rijbewijs zat in de enveloppe. Ik kreeg hem gewoon terug, uit het niets! In de brief werd uitgelegd dat het CBR niet meer de bevoegde instantie is om rijbewijzen ongeldig te verklaren. Dat was wel een positieve verrassing.” Je vraagt wat er gebeurd voor de 2de keer.
Mag ik daaruit opmaken dat het al een 1ste keer is gebeurd?

Antwoorden (1)

Dit zegt 2todrive erover:
De politie houdt toezicht op 2toDrive. Wanneer je zonder begeleider rijdt, loop je de kans om aangehouden te worden waarna je niet meer verder mag rijden en een boete riskeert van €140,-.

Buiten dat het ontzettend onverstandig is (het is er niet voor niks), krijg je er dus een boete voor.
Ik kan mij voorstellen dat als het vaker gebeurd, je je voor de rechter zal moeten verschijnen en er dan ergere straffen volgen.