Welk merk auto is dit (=1:18) en uit welk bouwjaar komt het? Het is gemaakt van blik.

- Er zit een aandrijf mechanisme in.
- Onder op de auto staat waarschijnlijk DELHI,en nog wat. Niet goed te lezen. Ook niet goed te fotograferen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
2K

Het beste antwoord

Dit zou de GAZ M20 Pobeda kunnen zijn. Deze auto werd van 1946 tot 1958 door de Sovjet-Russische GAZ-fabriek geproduceerd.
Op de foto zie je de cabriolet-versie.
SimonV
3 jaar geleden
gvrox
3 jaar geleden
Misschien staat dat in de Russische tekst, maar het klopt niet, het is toch vrij zeker een Amerikaanse auto. Ook als je zoekt op foto's van de Pobeda dan zie je geen variant met de opvallende chroomstrips; maar er is zeker gelijkenis.

Andere antwoorden (2)

De vraag is of het een echt bestaande auto is; het is een speelgoedauto uit India, maar lijkt geinspireerd door Amerikaanse auto's. Op de doos staat "Minister Delux" (zie afbeelding)
Een Buick Special zou de inspiratie geweest kunnen zijn.
Zie link voor een voorbeeld van een Buick Special uit 1951
De Pontiac Chieftain uit 1953 lijkt er misschien nog meer op, met metalen strips op de motorkap.
Of 1954... zie nieuwe bron link
Ah, kan maar 1 afbeelding plaatsen, eerder stond er ook een doos van Amar Toy, te Delhi bij.
3 jaar geleden
Antoni
3 jaar geleden
Met Paint kan je eenvoudig twee foto's combineren tot één afbeelding. Het is even werk, maar dan kan je twee foto's onder je antwoord plakken! Je begrijpt het al: ik vind het jammer dat je je eerste foto hebt verwijderd. Die droeg zeker ook bij aan het eerstgegeven antwoord!
Het is een Buick super 50 coupé sedanette, gemaakt in de vijftiger jaren van de vorige eeuw. Als échte auto zag dit speelgoedvoertuig er in 1952 op een reclametekening er zo uit: https://www.classiccarcatalogue.com/B/buick%201952%20special.jpg
Amadea
3 jaar geleden
gvrox
3 jaar geleden
Ook al zegt jouw link dat het een Buick is, toch is dat niet zo (het lijkt wel op een Buick, ik dacht het eerst zelf ook). De Buick heeft niet die metalen/chromen strips op de motorkap en kofferbak, en het logo zoals op het model (de cirkel met horizontale streep) zit ook niet op de Buick. Dat zit allemaal wel op de Pontiac Chieftain.