wat is het probleem bij abs lampje brand en handrem knippert?

mijn abs lampje brand en handrem lampje knippert in eens wat kan dit zijn remmen werken goed en remvloeistof is ook vol
het gaat om vw fox

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
7.2K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
BMW? Audi? Daihatsu? VW?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
het is een vw fox
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Mijn auto heeft iets vergelijkbaars gehad. het zou kunnen zijn dat de ABS sensor stuk is of dat het tandwiel stuk is. Om een beeld te geven, een tandwiel zal bij een auto ander formaat hebben maar principe is hetzelfde ( zie link) . Als het tandwiel stuk is doordat hij is geknapt of dergelijke ziet de sensor een vertraging in het vaste patroon ( hij meet de herhaling van de afstand wat telkens hoog/laag/hoog/laag is) en registreerd dat als vastlopende wielen. als je niet remt is er niks aan de hand echter bij het remmer kan dat een vertraging opleveren in het remmen. Dit ziet het systeem en geeft dan aan dat er een storing is. omdat het tandwiel nog wel aanwezig maar niet helemaal heel is, kan het noodrem lampje gaan knipperen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Antiblokkeersysteem#/media/Bestand:ABS-Sensor.jpg

Antwoorden (2)

Het zou er op kunnen duiden, dat de remblokken (nagenoeg) versleten zijn.
jc54
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
hallo met remmen is niks aan de hand is dat dan voor of achter rem
Volgens het VW forum komt dit euvel doordat de verbinding met ABS controller verbroken is met de ECU, of dat de ABS controller in z'n geheel defect is. Je zou even langs de dealer kunnen rijden om via de OBD stekker de foutcode te lezen wat dan zou uitsluiten of het de communicatie is of dat het defect is.