Kan een brommobiel in de bergen?

Hi!
Ik zat eens te denken. Stel je hebt een 45km auto'tje.
En vertrekt vanuit Utrecht naar laten we zeggen richting frankrijk. Tot hoe ver (welke plek ongeveer op de kaart) / wat is de grens tot waar het 45km auto'tje het trekt qua steilheid in bergen?
Of is het zo dat zolang je niet steil een berg in zuid frankrijk oprijdt het gewoon kan?
Ik heb er echt geen verstand van maar ben toch heel erg benieuwd hoe ver je ongeveee komt!
Ik dacht namelijk in Italie rijden ook scooters... Of zijn die ,sterker"?
Graag een simpel antwoordt haha!
Sorry voor de typfouten hihi

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
4.8K

Antwoorden (2)

Een brommobiel is niet gebouwd voor de bergen, Op gegeven moment zal je trekkracht te weinig hebben. Bovendien zijn de remmen niet zo goed, dat je eventueel veilig van een lange helling kunt rijden.

Kijk eens naar de ervaring van iemand op You-tube (zie link)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
janjan
4 jaar geleden
Leuke link, nooit bij nagedacht dat bergen een bedreiging vormen. Maar ja, het blijft een variomatic automaat.
alexf52889
2 jaar geleden
Een brommobiel is zeker wel gebouwd voor de bergen. Sterker nog, ze worden in Frankrijk en Italië gemaakt. Je moet alleen rekening houden met dat je niet met volle snelheid (=50km/u) de bergen in gaat.
alexf52889
2 jaar geleden
De remmen van een brommobiel niet goed? Op 45 km/u rem ik op volle kracht binnen een paar meter (met abs)
Een brommobiel kan prima in de bergen, ik heb naar Italië met een brommobiel gereden en kwam over de julierpass dit is 2284meter hoog. Een stijgingspercentage van 20%. Je moet er alleen rekening mee houden dat jet niet met 50km/u kan, maar wel met 20-25km/u. En wat betreft de bergen, buitenlanders zijn stuk vriendelijker tegen de brommobilisten op de weg dam Nederlanders.
een jaar geleden