Waar kijkt een autodealer/garage naar als je auto inruilt/verkoopt?

Heb ruim 2 jaar geleden een auto (nieuw) gekocht. In de afgelopen jaren heeft het een paar kleine deukjes opgelopen door derden. Deze zijn niet heel opvallend.
Ook heeft de auto een grotere deuk opgelopen, maar deze is hersteld d.m.v. uitdeuken zonder spuiten. De schade is voor 95% niet meer zichtbaar.

Neemt een garage/dealer dit mee in zijn inruilprijs of zien hun dat als gebruikssporen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
1.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Hobbit, dat zien zij niet als gebruikssporen. Zeker niet als het voor 5% nog te zien is.
Het ligt er ook nog aan of de deuk vanuit de binnenkant te bereiken is geweest bij uitdeuken zonder spuiten
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Schade natuurlijk, maar ook roestplekjes. Hoe klein ze ook zijn deze tellen zwaar mee - in de min.
paulus811
5 jaar geleden
Een schadeherstel aan een 2 jaar oude auto zou 100% onzichtbaar moeten zijn. En natuurlijk heeft dit bij inruil effect op de waarde, mensen die een bijna nieuwe occasion kopen van 2 jaar oud verwachten een auto die er als nieuw uitziet, zeker als deze bij de dealer wordt gekocht.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Of een (en welke) garage/dealer kleine nog zichtbare schades meeneemt in de inruilprijs, weet je pas als je bij verschillende dealers/garages geweest bent.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een handelaar wil het liefst de auto direct doorverkopen: er zo min mogelijk aan hoeven doen en met het doorverkopen geld eraan verdienen. Die is branchebreed, van beunhaas van garage, tot aan dealer. Het gaat om de "doorverhandelbaarheid" of de "courantheid". Als hij de auto alleen een plekje hoeft te geven in de showroom en er een lapje overheen hoeft te halen, is dat easy money, dus zal hij geinteresseerd zijn om zaken te doen met je. Ondertussen zal de handelaar zoveel mogelijk proberen te korten op het geld dat hij betaalt voor jouw auto. Dus jazeker, er wordt gevallen over de deuk. En waarschijnlijk over andere dingen, die je niet eens bekend waren dat dat een probleem zou vormen. En de echte beunhaas maakt je dingen wijs die niet eens waar zijn... Het is een branche waarin alles draait om... geld... succes!

Antwoorden (1)

Een autodealer/garage kijkt bij inruil naar de leeftijd, de kilometerstand en aan de hand daarvan naar de inruil-richtprijs. Daarnaast kijkt hij naar eventuele schades en algehele toestand van de auto. Hij zal daarna een inschatting maken van eventuele herstelkosten, en deze in mindering brengen op de inruil-richtprijs.
jc54
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ben vorig jaar naar een dealer geweest om te kijken of er een aanbod lag en toen die naar mijn auto keek heeft hij niks over schades gezegd (misschien wel gezien) naar hij keek meer naar de verkoopwaarde via autotrack. Dus heb het idee dat een dealer er minder moeilijk over doet, want ze wss zullen ze het tegen een scherpere prijs laten uitdeuken of ze doen het zelf.
ronron1212
5 jaar geleden
@Hobbit mijn antwoord id verwijderd maar ik zei je het zelfde je krijg gewoon meerder door de schades.
ronron1212
5 jaar geleden
Meerder is natuurlijk minder als je auto schade heeft iemand moet de reparaties uitvoeren en dat kost geld.