Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik een boete?

Ik stond stil voor het stoplicht en zo'n 5 meter achter me staat een flitser. Nadat het licht op groen springt trap ik het gas vol in (niet zo slim) ,het is een automaat en hij trekt op van 0 naar 100 in 9,8 seconden. De toegestane snelheid is 50 km/h daar maar ik weet dus niet of de flitser mijn snelheid boven de 50 nog te zien krijg in het verband met hoe ver ik er vanaf reed.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
1.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik weet het niet, maar krijg je hem dan is het een goede leerschool. Waarom heb je een auto die zo snel optrekt in dit kleine land, niet genoeg ruimte voor toch.
Ritsuka
5 jaar geleden
Volgende keer gewoon rustig optrekken, dan rijd je gelijk zuiniger.
dudemeister
5 jaar geleden
Flitsers die bij stoplichten staan houden meestal de rood licht doorrijders in de peiling en niet jouw capriolen, maar ivm veiligheid; houd je aan de snelheid.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als het een vaste flitspaal betreft, lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk. Die meet jouw snelheid namelijk met die lussen in het asfalt, en die zitten vaak rondom / net na de streep. Flitspalen flitsen namelijk vaak op rood licht én snelheid.

Mocht zo'n lus het betreffende meetinstrument zijn, wel, dat zijn zulke korte meters, in dat korte stukje zal je echt de 50 km/u niet hebben overschreden.
(Lees meer...)
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding