Stel je bent geflitst met je lease auto, hoelang kan het duren voor dat je een bericht van de cjib thuis krijgt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
4.8K

Antwoorden (6)

Dat ligt eraan hoelang de leasemaatschappij erover doet om de bon door te sturen.
AWM
13 jaar geleden
In de praktijk kan dit wel een week of zes duren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel bedrijven geven tegenwoordig aan de leasemaatschappij door wie de hoofdbestuurder is van een van hun leaseauto's. De leasemaatschappij stuurt dan rechtstreeks de bon door naar deze persoon. Hoeft dan niet eerst langs de salarisadministratie van het bedrijf, waarna het in het verleden meestal rechtstreeks van het salaris werd afgetrokken.

Nadeel van dit systeem was dat de werkgever achter het geld aan moest en bovendien was de termijn om in bezwaar te gaan vaak al overschreden, doordat het over zoveel schrijven ging.

Als leasemaatschappij de bon rechtstreeks doorstuurt naar rijder, dan kan de bon binnen twee weken op de mat liggen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Tussen de 2 en 6 weken het ligt eraan hoe de werkgever dat heeft geregeld met de lease maatschappij, maar hij valt eens op de mat, hoe dan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt aan de afspraken die het leasbedrijf met de berijder heeft gemaakt bij het afsluiten van het leasecontract.
Ligt aan de manier van flitsen, analoog of digitaal, dat laatste wordt sneller verwerkt.
Ligt eraan of je leasemaatschappij bij het cjib gaat aangeven dat jij de bestuurder bent of zelf betaalt en dat bij jou gaat verhalen.

Kortom daar is moeilijk een antwoord op te geven.

Het is niet voor niets dat op deze simpele vraag niets is te vinden op de site van het CJIB.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is nogal verschillend. Als je persoonlijk (prive) een auto heb geleased, komt de bekeuring na bv. 3 weken bij de leasemaatschappij terecht en die hebben vaak 1 tot 2 weken nodig om de bekeuring naar jou toe te sturen. Is de auto geleased via het bedrijf waar je werkt, dan duurt het opnieuw ca. 3 weken voordat de bekeuring bij de leasemaatschappij binnenkomt. Die stuurt hem weer door na jou werkgever (1 tot 2 weken) en dan moet de werkgever weer uitzoeken van wie die bekeuring is en die is daar soms ook 1 week mee bezig voordat hij definitief bij jou terecht komt. Globaal denk ik dan aan een periode van 4 tot 8 weken, in beide gevallen.