Hoe komt het dat iedereen me inhaalt tijdens het rijdens?

Wanneer ik aan het rijden ben merk ik dat als er meerdere rijstroken zijn, mij allemaal voorbijgaat, en dit terwijl ik netjes de maximumsnelheid aanhoud (als er max. 70 gereden mag worden rij ik ook tot op het streepje 70). Ook wanneer ik netjes 50 per uur rij merk ik dat auto`s al snel zitten te bumperkleven. Mijn snelheidsmeter wijkt 0,38 km af van de standaard (http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm). Heb het gecontroleerd met een app, en de snelheid op snelheidsmeter wijkt inderdaad niet af.

Rijdt iedereen dan te snel? Of is er iets mis met mijn voertuig?
De motor maakt wel veel geluid tijdens het gasgeven (vind ik), maar dit al vast wel normaal zijn (is mijn eerste benzineauto).

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
1.7K
Ritsuka
6 jaar geleden
Er zijn veel mensen die blijkbaar haast hebben. Niks van aantrekken, je kunt ze beter voor je hebben dan achter je.
TurfGraver
6 jaar geleden
De afwijking van een snelheidsmeter kun je niet met een app meten (wat denk je wat de nauwkeurigheid van de gps in je gsm is).
http://www.autofans.be/nieuws/overheid/26277-hoe-hard-wijkt-je-snelheidsmeter-af
Maar je hoeft ook niet maximaal snelheid te rijden. ;-)
paulus811
6 jaar geleden
De snelheid is meestal niet het probleem, maar ik erger me kapot aan mensen die onnodig links blijven plakken. Afgelopen zondag op de snelweg tussen Utrecht en Gouda verbaasde ik me er weer over dat de rechterstrook volledig leeg is en iedereen op strook 2 en 3 rijdt. Alleen op de 4e strook kun je dan nog een beetje opschieten, je mag op die snelweg namelijk 130.
LeonardN
6 jaar geleden
@Turfgraver
"(wat denk je wat de nauwkeurigheid van de gps in je gsm is)." Een snelheidsmeter geeft veel correcter weer hoe snel je rijdt dan een snelheidsmeter in je auto, die bijna altijd een te lage snelheid aangeeft.(zoals je n.b. in je eigen filmpje laat zien). http://www.faqt.nl/wetenschap/tech/snelheidsmeter-of-gps/ ""
Als ik in de auto rijd met mijn GPS aan is de aangegeven snelheid tussen de GPS en de snelheidsmeter van de auto nogal verschillend. Bij 120km/h is de afwijking pakweg 8 tot 10 km. Mag ik er vanuit gaan dat de GPS de juiste snelheid aangeeft? Ik rijd dan op de teller van mijn auto zo’n 130 km/h. De GPS is veel preciezer dan de snelheidsmeter (officieel de tachometer) in je auto. GPS is voor militaire doeleinden ontwikkeld en is daarom erg nauwkeurig. Door de afstand tussen je GPS-ontvanger en de satellieten te meten, is tot op 1 kilometer per uur nauwkeurig vast te stellen hoe hard je gaat. De snelheidsmeter van je auto is met opzet weinig nauwkeurig. Autofabrikanten willen niet het verwijt krijgen dat ze je te hard laten rijden, dus ze geven snelheidsmeters vaak een afwijking naar boven van tussen de vijf en twaalf procent mee. Daardoor denk je bijvoorbeeld 120 te rijden, terwijl je maar 108 gaat. Deze voorzichtigheid lijkt de laatste jaren alleen maar toegenomen, begrijpen we van autokenners.
"""
LeonardN
6 jaar geleden
*Een GPS-snelheidsmeter geeft...
had dat moeten zijn.

Antwoorden (3)

Wanneer de motor teveel geluid maakt, kan het liggen aan te laat schakelen. Sommige mensen blijven te lang in een te lage versnelling rijden, dus wen je aan het 'Nieuwe Rijden' wat o.a. inhoudt dat je sneller doorschakelt ipv lang in een lagere versnelling doortrekken.

Als jij je aan de maximum snelheid houdt gaan tegenwoordig irritant veel mensen te hard, halen jou dus in en als dat niet kan, gaan ze zeker bumperkleven. Het is iets een vorm van 'road rage' namelijk agressie in het verkeer.

Wil je zeker zijn ga naar je garage en leg je probleem voor. Zij kunnen het even voor je controleren, vraag wel van te voren naar de kosten, achteraf hoge kosten zijn altijd vervelend.

Nog iets, laat je niet opjagen of boos maken door die vervelende macho's die denken dat zij alleen op de wereld zijn. Je kunt eventueel als iemand erg lang blijft kleven bv wel het nummerbord onthouden en noteren voor jezelf, maar doorgeven? nee, ik raad dit niet aan. Houd je maar liever afzijdig.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zo irritant !!!
Die slakken die zich precies aan de snelheid houden...

Nee, geintje :-)

Het is een vertekend beeld wat je ziet.

Er zijn inderdaad altijd mensen die haast hebben. Die rijden je dan ook voorbij.

Zij die, net als jij, precies de maximum snelheid hanteren die zullen je dus ook niet inhalen en vallen daarom veel minder op.

Voor een deel is het dus gezichtsbedrog. Uit snelheidscontroles van de politie blijkt dat het overgrote deel van de automobilisten zich keurig aan de snelheid houden.

Dat je auto lawaai maakt. Dat kan. Maar dat kan ik zo vanachter mijn toetsenbord niet beoordelen. Is er niet iemand in je omgeving die er wat verstand van heeft en even een stukje met je auto kan rijden ? Dat scheelt je wellicht een duur ritje naar de garage !
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
"Voor een deel is het dus gezichtsbedrog." +! "Uit snelheidscontroles van de politie blijkt dat het overgrote deel van de automobilisten zich keurig aan de snelheid houden." Er wordt niet geflitst als je bijvoorbeeld 52 km/uur rijdt. Je auto heeft een marge, maar ook de meetapparatuur van de politie. Veel mensen weten dat ze geen bekeuring zullen krijgen als ze 55 of 85 rijden (op de teller in hun auto).
Ik denk dat iedereen gewoon wat harder rijd, ik rijd zelf altijd op een 50 weg 55 of soms zelfs 60. Dit gaat automatich.
Wil jij je auto toch even na laten kijken dan zou ik naar een betrouwbare garage gaan, anders gaan ze met je gas kloten en gaat je auto naar de klote. Succes