Hoe voorkom je autoproblemen?

Een gaatje in de uitlaat; droge ruitenwisserrubbers; krasje in de lak: allemaal dagelijkse autoproblemen. Wat zijn de makkelijkste manieren om dit eenvoudig te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (11)

Je kunt veel voorkomen, door je auto op de vaste tijden te ( laten) onderhouden. Slechte onderdelen vervang je, of laat je vervangen. Daarmee kun je niet alles voor zijn, maar veel wel.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Dit geval is de beste optie opbergen in een garage en een groot zeil er overheen.

Immers gebruik geeft slijtage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op het (onvermijdelijke) krasje in de lak na
zowiezo 1x per jaar een onderhoudsbeurt laten geven.
daar komen uitlaatgaatjes en droge rubbers ook aan de orde.
je houdt je wagen verder zo tiptop mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sowieso gaat je auto 1x per jaar naar de APK.
Laat daarnaast dan 1x per 6 maanden ook ff chekken.
Als je je auto gaat onderhouden doe dan alles in een keer, het kan wat kosten maar heb je op langere termijn even geen hoofdpijn.

Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door het tijdig vervangen van de rubbers van ramen en of deuren kan veel leed verkomen worden. Vaak wordt hier niet aan gedacht naar mate de auto ouder wordt.
Zelf heb ik lange tijd last van water lekkage gehad in mijn peugot 205 generation, het euvel bleek echter gewoon een deurrubber te zijn die het water tijdens regen buien naar binnen liet lopen. Er waren geen sporen te zien, maar na de auto bijna te hebben gestript was het duidelijk dat er bij 1 deur water naar binnen liep.
Dus...vervang tijdig de rubbers zodat je geen zwembadje in je auto hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om te voorkomen dat je een gaatje in je uitlaat krijgt is niet mogelijk, een uitlaat gaat ongeveer 3 jaar mee. Als je lange afstanden rijd is dat beter voor je uitlaat dan korte stukjes omdat er condens in je uitlaat zit. Ruitenwisserbladen moet je zo goed schoonhouden doe dat 1 x pw en houd je ramen en de rubbers van ramen schoon dat scheelt een hoop kosten van rubbers. Krasjes in je lak daar doe je ook heel weinig aan dit komt omdat je auto wast en er zit altijd zand op je auto wat je niet ziet, en deze probleempjes is niet te voorkomen. Dorpel rubbers van je deuren en van je kofferbak ligt insmeren met zuur vrije vaseline dat voorkomt uitdroging van je rubbers en zo krijg je ook geen lekkende deuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg er voor dat je je auto ALTIJD warm rijdt. Dit is niet 'mijn watermeter staat halverwege', maar echt een mimimum van 10 minuten rustigaan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik poets iedere week mijn Impresa helemaal met de hand. Zo zie ik iedere cm van die auto en weet ik dus altijd als er iets op het punt staat kapot te gaan of als er een krasje ofzo is. aanrader! Houd bovendien je auto in topstaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SIMPEL. Gewoon auto wegdoen, dan heb je geen auto problemen, want wie een auto heeft, krijgt vroeg of laat te maken met alweer de verhoogde auto-premie en dus alweer het gesnuffel naar een andere verzekeraar; dan wel de schrikbarende nota van de grote-beurt bij de dealer alsmede het gekibbel over garantie of later de schandalige lage inruil-waarde als je belangstelling hebt voor iets anders om tijdens een verjaardagpartijtje er achter te komen, dat je nieuwste aanwinst bij de duurtest alle records heeft gebroken bij vervanging van onderdelen.

O, u heeft nu geen auto? Nee, ik fiets vandaag!
Waarom? Vanwege een terugroepactie? Ja, helaas.
Leenauto gekregen? Nee, een OV-dagkaart.
Leuke ervaring? Jazeker, mijn portemonaie werd gejat in de metro; gemerkt tijdens de kaartjes-controle; dus ook geen legitimatiemeer bij me. Moest naar het bureau; heeft twee uur geduurd. En mijn date ... heeft niet op mij gewacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fietsen.
En zullen we nu even stoppen met dat gespam ? Dank u.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behandel je auto met zachtheid, dit is de beste voorkomer van autoproblemen.

Waar raar Jaap dat ik na 4 weken nog een antwoord kan geven op je vraag.