Kan elke radio antenne op elke auto?

Iemand heeft mijn auto antenne gestolen. Ik zie heel veel verschillende antennes voor heel veel verschillende prijzen. Er zijn ook universele antennes. Kunnen die inderdaad op elke auto? Waar moet ik op letten?
Mocht het relevant zijn: Ik heb zelf een ford ka.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
5.2K
Edraket
6 jaar geleden
Ik zou er eentje bij de sloper halen.
paulus811
6 jaar geleden
Ik zou in ieder geval een antenne nemen die in dezelfde gaten gemonteerd moet worden. Het is vragen om roest als je nieuwe gaten moet (laten) boren.

Antwoorden (2)

Nee,
probeer eens met een goedkope en controleer of je voldoende ontvangst hebt.
Er zijn actieve antenne's en passieve, dit wil zeggen met een versterker of zonder.
Omdat de korte daksprietjes te kort zijn wordt dit door het gebruik van een versterker enigzins aangepast. De mechanische lengte van een antenne zou optimaal 3 meter zijn.
Omdat er geen fabrikanten van antenne's zijn die de technische gegevens beschikbaar stellen zul je of een dure originele moeten aanschaffen of proberen met een goedkope.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een universele antenne werkt gewoon op jouw Ford Ka.
De diameter van het schroefdraad moet wel hetzelfde wezen.