Wie heeft schuld?

Ik sta voor het stoplicht te wachten. Er is 1 baan en je kan vanuit die baan zowel links als rechtsaf slaan. Wij wilden rechtsaf. Een auto achter mij staat half op de weg om linksaf te slaan en staat zo dichtbij mijn auto dat ik deze in mijn zij spiegels niet eens gezien heb. Ik liet mijn rem los waardoor de auto naar achter rolde en direct tegen de andere auto aan kwam. Ik heb dus nooit de auto gezien laat staan de tijd gehad om dit te corrigeren omdat deze auto een soort van derde rij baan had gemaakt.

<------
B
-----> A

Dit is ongeveer de situatie. Auto A staat voor het stoplicht en Auto B had hier netjes achter moeten staan.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
ronron1212
6 jaar geleden
Jij rijd achteruit dus jij bent fout.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Ik liet mijn rem los waardoor de auto naar achter rolde en direct tegen de andere auto aan kwam." Je geeft dus aan dat je de hellingproef niet goed uitgevoerd hebt, als ik het goed begrijp?! :
https://www.safetydrivers.nl/rijles-instructie-video/hellingproef/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Meestal is de gene die achter zit fout die moet voldoende afstand houden
ronron1212
6 jaar geleden
@Vraagauto3568 in dit geval niet hij reed zelf achteruit.

Antwoorden (1)

Helaas heb jij zelf schuld. De gene achter jou mag zo kort achter je staan, hoe vervelend dat ook is.
Jij reed achteruit, vergat je rem in te trappen.
Met Achteruitrijden zit je zo goed als altijd fout.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Ik was 7 seconden te laat... :(
Plus !
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Haha ow! Nou bedankt voor de plus.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+
Hellingsproef faal+speciale verrichting+aanrijden stilstaand voertuig. Vrij duidelijke zaak, lijkt me.