Past een 185 band op een 195 velg?

Ik heb nieuwe banden van 185/65 r15. Mijn oude banden zijn 195/65 r15. Past mijn nieuwe band op mijn oude velg?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
5.7K

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. r15 is de diameter (15 inch) van de velg en die is bij beide gelijk. 185 en 195 is de breedte van de band, die is dus nu ietsje smaller maar dat is geen probleem. 65 is de hoogte van de band ten opzichte van de breedte. Omdat de nieuwe band ietsje smaller is, zal ook de hoogte iets minder zijn. Dat is geen probleem.
Inekez1