Hoe werkt een trajectcontrole? En kun je deze dmv zigzaggen saboteren?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
1.1K
Ritsuka
6 jaar geleden
gaat gewoon op kenteken volgens mij

Antwoorden (2)

Bij een trajectcontrole wordt twee keer je snelheid gementen: aan het begin van het traject en aan het einde. Dit wordt gekoppeld aan je kenteken. Uit de tijd die tussen de twee metingen verstreken is, berekent de computer je gemiddelde snelheid op het traject. Als deze boven het maximum is, krijg je een boete. Zigzaggen heeft dus geen zin, je kenteken en snelheid worden hoe dan ook op twee punten vastgesteld.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En wat wanneer je tussendoor tankt?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dan kun je dus een stukje sneller rijden op de rest van de route
tinus1969
6 jaar geleden
Voor de goede orde; er is geen sprake van 'twee keer de snelheid meten'; er wordt bepaald op welk moment je een bepaald wegvak op- en afrijdt. De snelheid is dan gewoon afstand/tijd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+tinus wilde exact hetzelfde zeggen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
tinus1969, je hebt helemaal gelijk, alleen je kenteken wordt twee keer geregistreerd, bij het op- en afrijden van traject.
Als je slingert, leg je een langere weg af dan wanneer je in een rechte lijn rijdt. De trajectcontrole gaat uit van de kortste weg, dus als je slingert, zou je iets harder kunnen rijden. Maar je kunt er dus geen reistijdwinst uit behalen want je zal de meetpunten NIET met een kortere tussentijd mogen passeren.