Wat is een zuinige en vooral VEILIGE tweedehands gezinsauto tot €8.000,-?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

De laatste jaren is de veiligheid van auto's enorm toegenomen door allerlei electronische systemen. Ook werken fabrikanten hard aan het steeds zuiniger maken van auto's. Dus kies een auto van recente datum, dan is de kans het grootst dat deze veilig en zuinig is. Courante modellen zoals een VW Golf zijn erg duur, maar een minder 'interessant' model als een VW Bora biedt meer auto voor minder geld (voor 8000 te vinden voor bouwjaren 1999-2003. Hij is net zo veilig (want afgeleid van een Golf) is vrijwel net zo zuinig, maar vaak voor minder te vinden. Dus zoek een recente incourante auto. Een Opel Vectra is ook prima, maar een Mazda 626 heeft ook een goede reputatie als het op betrouwbaarheid aankomt.

Een auto moet je ook mooi vinden, dus uiteindelijk moet je zelf de keuze maken. De modellen die ik hierboven noem zou ik bovenaan mijn lijstje zetten in jouw situatie.
paulus811
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

er zijn er veel het ligt eraan hoe oud hij mag zijn wat de prijs betreft en hoeveel hij gelopen heeft
wij rijden zelf een renault grand scenic 7 persoons uit 2005 maar dan zit je al rond de 12000 euro
maar een jaar of 5 ouder komt rond de 8000 euro uit
je kunt het beste via een zoeksite kijken daar kun je al je wensen invullen en de auto wordt voor je gezocht
kijk ook eens verder dan om de hoek wij wonen in brabant en hebben onze auto in den haag gekocht
je kunt verder weg ooit veel geld besparen
suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Volvo 245
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een audi A4 is een goede gezinsauto die toch betaalbaar is als 2e hands
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn favoriete auto is op dit moment de Citroen C5 Break.
Onlangs heb ik hiermee een ongeluk gehad op de snelweg en dankzij de veiligheidsvoorzieningen (ABS, airbags) ben ik er zonder problemen uit gekomen.
Bij de modellen na 2003 zijn de kinderziektes van de eerste modeljaren opgelost en heb je een heerlijke, betrouwbare reisauto.

Robert