Wat is het verschil tussen sociaal en defensief rijgedrag?

Ik zit mijn theorie te leren, en ze lijken identiek: rekening houden met fouten van anderen. Maar misschien begrijp ik het concept niet goed?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
10.9K

Het beste antwoord

Defensief rijden is gericht op het voorkomen van ongevallen, door onder andere mogelijke gevaren te voorzien. Iemand die defensief rijdt houdt zich aan de verkeersregels, zorgt ervoor dat de auto goed wordt onderhouden, houdt rekening met omstandigheden, kijkt goed op de weg en in de spiegels, en verdubbelt de aandacht bij kruisingen.

Iemand die sociaal rijdt is bereid om andere weggebruikers te helpen, verdraagt het als die een fout maken, is zich bewust van de eigen verantwoordelijkheid, en respecteert het belang van andere weggebruikers.

In het kort is een defensieve rijder een veilige chauffeur, en een sociale rijder heeft geen last van een kort lontje.
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ah, dus twee verschillende soorten "rekening houden". Bedankt!