Hoe kom ik naar de Meerssenerweg in Maastricht?

Gezien de nieuwe situatie, met de Willem-Alexandertunnel, vraag ik me af hoe ik naar de Meerssenerweg (aangegeven met de rode pijl in het plaatje) moet komen.

Ik had al gezien dat ik niet door een van de 2 (of eigenlijk 4) tunnels hoef maar dat ik van te voren al het bord richting onderstaande plaatsen moet volgen:
1.'Cadier en Keer'
2.'Berg en Terblijft'
3.'Hasselt'
4.'Maastricht'

Daarna moet ik kiezen voor "Maastricht -Centrum Noord" waardoor ik op de rechterbaan uitkom op het plaatje (Aangegeven met groene pijl).

Het probleem is echter dat ik nu alleen maar links of rechts kan (en dus niet rechtdoor).
Ik ben dus gedwongen om rechtsaf de Viaductweg op te gaan en weet niet hoe ik dan op de Meerssenerweg moet komen.

Ik moet namelijk bij de P+R van het Station uitkomen (welke aan de Meerssenerweg ligt).

Weet iemand hoe ik moet rijden?

Alvast Bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Het beste antwoord

Je moet inderdaad de baan nemen 'Maastricht-Centrum Noord'. Dan ga je rechtsaf en kom je vanzelf bij de gelijkvloerse kruising met de Meerssenerweg, waar je linksaf kunt.
Het is een beetje vreemde constructie aldaar. De buitenste banen zijn viaducten over de Meerssenerweg, vanaf waar je dus niet links of rechts de Meerssenerweg op kunt. De middelste banen zijn 'gewoon'.

Goed opletten dus dat je bij de groene pijl niet direct naar rechts gaat, want dan kom je op dat viaduct terecht. Bij de groene pijl eerst de baan volgen en pas op het eind rechtsaf.
Inekez1
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Aha, ik wist niet dat er ook nog een gelijkvloerse baan was op de 'viaductweg'.
Hartstikke bedankt!