Kan ik de auto op naam van partner laten zetten?

Hallo,

Wij hebben onze auto 6 jaar in ons bezit, en hij heeft deze 6 jaar op mijn naam gestaan. Nu heb ik poosje geleden een boemetje gehad en zijn mijn schade vrije jaren naar beneden gegaan,
momenteel heb ik nog maar 2.
Mijn partner heeft momenteel 5 schade vrije jaren.
Kunnen wij zomaar de auto op naam van mijn partner laten zetten?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
2.7K
paulus811
6 jaar geleden
Los van het feit of het kan moet je je ook afvragen of je wilt dat je eigen schadevrije jaren op een gegeven moment vervallen en je geen enkele no claim korting meer opbouwt.

Antwoorden (1)

Ja dat kan.

Officieel is het dan wel de bedoeling dat je partner de hoofdBESTUURDER van de auto wordt.

Is dat niet het geval dan pleeg je in principe fraude.
Mocht dit bewezen worden dan kan de verzekering besluiten (deels) niet uit te keren in geval van schade.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
tinus1969
6 jaar geleden
Sterker nog, ik denk dat je daarvoor de auto niet eens hoeft over te schrijven; het belangrijkste is, dat je je partner hoofdbestuurder maakt. Maar maar maar; verzekeringsmaatschappijen schijnen erg alert te zijn op dit soort truukjes. Als jij (@M86) weer een schade rijdt, dan gaat de verzekeringsmaatschappij heel vervelende vragen stellen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@tinus1969,
Oké dus misschien maar beter zo op mijn naam laten staan, en als we ooit een andere auto kopen, hem dan op mijn partners naam als hoofdbestuurder laten zetten?
En zal dat ook kunnen als we voor de huidige auto naar aan andere auto-verzekering overstappen? Alvast bedankt
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Ozewiezewozewiezewallakristallix Fraude plegen is zeker niet de bedoeling, eerlijkheid duurt het langst :).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Iedereen bedankt voor jullie reactie