Xenon koplampen ijsvrij maken?

Het vriest alweer een tijdje en vroeg me af. Sinds ik auto rij (10 jaar ong nu) heb ik altijd met xenon gereden. Maar de koplampen maak ik eigenlijk nooit ijsvrij.. Doe alleen de 3 voorruiten en de rest gebruik ik toch niet.
Het zijn meedraaien xenon 10000k lampen overigens.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Antwoorden (1)

Ook lampen en nummerplaten dienen schoon te zijn. Het licht mag niet verstrooien en de platen moeten goed leesbaar zijn. Gebruik eventueel ontdooispray als je de lampen niet kunt of wilt krabben. Dat is per autotype verschillend of de lampen zich lenen voor een ijskrabber.

Het is verplicht om je voor, achter en zijruiten van voorportieren geheel ijs- en sneeuwvrij te maken. Ruiten bij de achterbank is niet altijd nodig, als je maar voldoende zicht houdt op de dode hoek. Dat ligt dus aan het model van je auto en ook hoe groot je bent (of je stoel ver naar voren of achteren staat). Maar, 1 keer iets over het hoofd zien (een paaltje of een kind) en je vergeeft jezelf nooit dat je te lui was om ook even die achterramen schoon te krabben.
Inekez1