Wat is de telling van deze 16 polige connector?

Ik wil mijn oude (kapotte) cruise control brein vervangen door een andere die ik op de plank heb liggen. Voor de rest zijn de bedieningen hetzelfde en ik heb een aansluitschema.

Echter kan iemand mij vertellen wat de telling is van deze connector.
Zelf denk ik dat het rode steker (rechts onderaan) wat ik er ingestoken heb nr. 1 is. (zie foto)
Nr 8 is dan links onderaan.
Nr 9 is boven nr 1
nr 16 boven nr 8

Klopt dit?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
I.h.a. kunnen die stekers er maar op ÉÉN manier erin...!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik heb de stekker niet dus moet met losse draadjes werken

Het beste antwoord

Vaak is pen 1 van een connector op de één of andere manier gemarkeerd. Dat kan zijn door een extra streepje, of groefje, een ander kleurtje, of het soldeereilend is 4-kant, terwijl de rest allemaal rond is enz. Ontwerpers kunnen daar heel creatief in zijn, maar meestal valt het wel op.

De eerste optie is dus: goed kijken.

Je geeft aan dat je het aansluitschema hebt. Daar is vast ook op te zien welke pen aan min-pool gekoppeld moet worden. De min is vaak met een universeelmeter wel te vinden. Bij een auto loopt de min vaak via het chassis. Dus de pin die verbinding maakt met de behuizing van het geheel is vaak al de min. Heb je de min én het schema, dan heb je vaak ook de layout.

Dat is dus optie 2

Optie drie is: geef ons wat meer informatie. B.v. welk merk & type apparaat heb je daar in je handen ? Of welk merk en type auto ? (indien de cruise control al standaard vanuit de fabriek is ingebouwd)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Cruise control is de ap-150 (de kapotte is de ap-50) Maar dank je wel, er is inderdaad op 1 aansluitien een heel klein streepje te zien. (waar het rode stekertje ook in zit.) Ik neem aan dat het dan van rechts naar links loopt. En dan op de bovenste rij verder? (zoals ik al beschreef in de start post)