Is een digitale snelheidsmeter mogelijk op een 406?

Hallo,

Is het mogelijk een digitale snelheids/olie etc. meter te plaatsen in een 406, in plaats van de bestaande meters?

Iets als de lexus:

http://www.youtube.com/watch?v=3wdce21IRKc

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Voor geld kan alles, maar ik ben bang dat het een dure grap wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk, alles kan........
Ik denk dat het goedkoopst en makkelijkst is met een radio.
Pioneer, Bauer, Clarion, Kenwood hebben systemen waarbij er een klein flatscreen uit de radio komt waarop allerlei gegevens kunnen worden weer gegeven.
Deze systemen hebben een ingang waarop je temperatuur, oliedruk, toerental en snelheid sensor´s kunt aan sluiten.
Bedenk wel dat het best een hele klus is om dit goed en correct aan te sluiten zodat de waardes die je afleest ook werkelijke waardes weer geven ( dus ijken ) b.v. als je koelwater temp. 80 graden is, het systeem ook 80 graden aangeeft.
Je zal denk ik ook extra sensors nodig hebben omdat meestal de standaard sensors hier niet geschikt voor zijn.

Ik zou even op google zoeken naar een Peugeot club zij kunnen je het beste advies geven en hebben hier misschien al ervaring mee.