Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een digitale snelheidsmeter mogelijk op een 406?

Hallo,

Is het mogelijk een digitale snelheids/olie etc. meter te plaatsen in een 406, in plaats van de bestaande meters?

Iets als de lexus:

http://www.youtube.com/watch?v=3wdce21IRKc




Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
481

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Voor geld kan alles, maar ik ben bang dat het een dure grap wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk, alles kan........
Ik denk dat het goedkoopst en makkelijkst is met een radio.
Pioneer, Bauer, Clarion, Kenwood hebben systemen waarbij er een klein flatscreen uit de radio komt waarop allerlei gegevens kunnen worden weer gegeven.
Deze systemen hebben een ingang waarop je temperatuur, oliedruk, toerental en snelheid sensor´s kunt aan sluiten.
Bedenk wel dat het best een hele klus is om dit goed en correct aan te sluiten zodat de waardes die je afleest ook werkelijke waardes weer geven ( dus ijken ) b.v. als je koelwater temp. 80 graden is, het systeem ook 80 graden aangeeft.
Je zal denk ik ook extra sensors nodig hebben omdat meestal de standaard sensors hier niet geschikt voor zijn.

Ik zou even op google zoeken naar een Peugeot club zij kunnen je het beste advies geven en hebben hier misschien al ervaring mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding