Wanneer distrubitieriem vervangen?

Citroen DS3 1.6thp sport chic, 156 pk...68000 km...5 jaar oud.
De een zegt bij 150.000 km...de ander weer bij een aantal jaren...zie door de bomen het bos niet meer.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Het is normaal bij een bepaald aantal kilometers, echter als je heel weinig rijdt, kan het zijn dat na een aantal jaren moet.

Ik zou het opvragen bij de Citroen dealer, als ze daar je kenteken ingeven zien ze precies welk type motor er in ligt, en weten ze wanneer.

Dat wil niet zeggen dat je de riem ook bij de officiële garage moet vervangen hè.

Kijk ook eens in het onderhoudsboekje als je dat bij je auto hebt, daar hoort het in te staan.

Zelf heb ik een auto waarvan de één zegt bij 90K de andere bij 120K of 150K, maar de werkelijkheid is dat de pas bij 210K vervangen hoeft te worden.

Succes
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
210 lijkt me erg lang.
http://www.apkkeuringseisen.nl/auto/distributieriem-vervangen/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ronron1212:
Wat wil je dan eigenlijk zeggen? Het antwoord van Theo15 refereert toch aan jouw link.
@theo15:
Je was me voor +
ronron1212
7 jaar geleden
@TegenXinning 210.000 km lijkt me echt te lang voor welke auto dan ook om te vernieuwen Lees
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ronron1212: correct opgemerkt.
Heb het antwoord nogmaals gelezen maar denk niet dat Theo15 dat bedoelt. De zin er boven: 90 of 120K lijkt mij aannemelijk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee ronron1212 en tegenxinnig dit is mijn 3e passat diesel
de eerste moest een riem na 90K
de 2e na 125K
en die ik nu heb is een 1,6 L blue Motion die moet na 210K vervangen worden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
die 210K is trouwens wel na ongeveer 40 maanden, dus iets meer dan 3 jaar