wat kan er gebeuren als een bijrijder in een huurauto rijdt?

Als je een auto gaat huren kan je betalen voor een extra bestuurder.. wat als je dit niet doet en iemand anders rijdt er in?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Het beste antwoord

Zodra je schade rijdt en het wordt ontdekt, kun je aansprakelijk worden gesteld. Je hebt namelijk niet volgens het contract gehandeld.
paulus811
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt zelfs niet verzekerd zijn ; dat is die paar euro voor een tweede bestuurder toch meer dan waard.
paulus811
7 jaar geleden
Ja, waard is het het zeker, maar ik betaal soms 15 usb per dag voor een extra chauffeur. ALs je 3 weken op vakantie gaat, loopt dat snel op en eigenlijk is het gewoon een verkapte inkomstenbron voor de verhuurder. Je krijgt er namelijk niets extra's voor en het enige wat ze moeten doen is het rijbewijs van de bijrijder controleren.
Utrecht
7 jaar geleden
Het helpt om even verder te zoeken: er zijn aanbieders (direct bij de verhuurder of via een broker) die deals aanbieden waarbij meerdere chauffeurs inclusief zijn.
Bijv. in Californie (USA) is het wettelijk geregeld dat een 2e bestuurder gratis is.
paulus811
7 jaar geleden
Als je in Amerika een auto huurt is het sowieso een goed idee om naar deals te zoeken. Vaak krijg je de auto bijna voor niets als je deze van een populaire plek naar een minder populaire plek brengt. Ik heb wel eens een flinke auto gehuurd voor 18 dollar per dag omdat ik m van Orlando naar New York reed. In Orlando was op dat moment een overschot en in NY een tekort bij die maatschappij.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ga volgend jaar naar amerika met een vriend waar je per dag 40 euro voor een auto betaald, maar vanwege mijn leeftijd (<24 jaar)betaal ik 35 per dag extra, voor een 2de bestuurder betaal ik 11 euro (idd niet veel) maar ook vanwege zijn leeftijd betaal je voor hem ook nog eens 35 per dag.. zit je al aan 120 per dag (we gaan dus voor één persoon huren).
Dus hier baalden we even van maarja :/ Helemaal als je een zwaar ongeluk terecht komt ben je natuurlijk helemaal de lul..