Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

het lampje van mijn handrem van de auto blijft branden . kom ik hier mee wel door de APK?

7 jaar geleden
in: Auto's
10.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik neem toch aan dat zoiets heel makkelijk te verhelpen is...
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Toen dat bij mijn Mazda gebeurde was mijn gewone rem vastgelopen. Dat had uiteindelijk niets met de handrem te maken. Dat lampje heeft een dubbele functie en geeft niet alleen aan of de handrem er nog op zit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Toch even in de garage laten nazien. Het lampje kan ook een indicatie geven van "versleten" remmen (metaal op metaal).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat lampje is geen verplichte voorziening in je auto, dus daar wordt bij een APK niet op gecontroleerd.
(Lees meer...)
escape
7 jaar geleden
blacky029
7 jaar geleden
bedankt voor uw antwoord

Andere antwoorden (2)

Gewoon even dashboard eraf cockpit los en lampje eruit halen ben je er vanaf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dit lampje kan ook een indicatie zijn dat je remvloeistof niveau te laag is en dat is wel een afkeurpunt voor de apk. dus even het niveau van je remvloeistof controleren en eventueel bijvullen en dan kijken of het lampje uit is. het niveau zakt namelijk altijd iets naarmate je remblokken verslijten, ook kan je bij een lekkage remvloeistof verliezen, dus vertrouw je het niet ga dan even bij de garage langs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding