het lampje van mijn handrem van de auto blijft branden . kom ik hier mee wel door de APK?

7 jaar geleden
in: Auto's
10.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik neem toch aan dat zoiets heel makkelijk te verhelpen is...
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Toen dat bij mijn Mazda gebeurde was mijn gewone rem vastgelopen. Dat had uiteindelijk niets met de handrem te maken. Dat lampje heeft een dubbele functie en geeft niet alleen aan of de handrem er nog op zit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Toch even in de garage laten nazien. Het lampje kan ook een indicatie geven van "versleten" remmen (metaal op metaal).

Het beste antwoord

Dat lampje is geen verplichte voorziening in je auto, dus daar wordt bij een APK niet op gecontroleerd.
escape
7 jaar geleden
blacky029
7 jaar geleden
bedankt voor uw antwoord

Andere antwoorden (2)

Gewoon even dashboard eraf cockpit los en lampje eruit halen ben je er vanaf.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dit lampje kan ook een indicatie zijn dat je remvloeistof niveau te laag is en dat is wel een afkeurpunt voor de apk. dus even het niveau van je remvloeistof controleren en eventueel bijvullen en dan kijken of het lampje uit is. het niveau zakt namelijk altijd iets naarmate je remblokken verslijten, ook kan je bij een lekkage remvloeistof verliezen, dus vertrouw je het niet ga dan even bij de garage langs.