Wat betekent de waarschuwing emissiestoring in de auto?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
68.3K
ronron1212
8 jaar geleden
http://www.ceulenenko.nl/storing.html
Amadea
8 jaar geleden
Lees ook bij http://www.goeievraag.nl/vervoer/autos/vraag/373789/melding-storing-emissie-betekend
jodyenboyke
8 jaar geleden
Mijn storingslampje brandt inmiddels al jaren, na vele (wellicht onnodige) reparaties, heb ik maar opgegeven, de auto rijdt prima, en het uitlezen geeft nog steeds niet de oplossing......
Maar goed:toch eerst naar de garage, kan van alles wezen van vuiltje op een sensor tot een kapotte katalysator.

Antwoorden (1)

Het lampje motor- of emissiestorring gaat branden wanneer er een storing aanwezig is of heeft plaatsgevonden die van invloed is op uitstoot (emissie) van de motor. Dit heeft dus te maken met de milieueisen waaraan de auto in alle gevallen aan moet voldoen. Hierdoor kunnen er vele oorzaken zijn waardoor het storingslampje gaat branden.

In alle gevallen is het verstandig om de auto te laten uitlezen om te bepalen wat de oorzaak van de storingsmelding is en hoe deze te verhelpen is. In sommige gevallen kan de storing zo ernstig zijn dat de motor in een 'noodloop' gaat waardoor de toeren van de motor en de maximale snelheid van de auto beperkt wordt om (verdere) schade te voorkomen.